A napelemes technológiájának fejlesztésére 1,46 millió eurós támogatást ítélt meg a Sono Motorsnak az Európai Klíma-, Infrastruktúra- és Környezetvédelmi Végrehajtó Ügynökség (CINEA).  A vállalat Seamless-Pv elnevezésű projektjét az Európai Bizottság azzal a céllal támogatt, hogy négyéves periódusban elősegítse a napelemrendszerek gyártását, illetve sztenderdizálását a különféle felhasználási területek szerint.

A Sono Motors fő területei közé tartozik, hogy autóbuszokat, félpótkocsikat, teherautókat és lakóautókat lát el napelemekkel. Ezeket eddig jobbára kísérleti jelleggel tette, de a projektek igazolták, hogy van fantázia a dologban. Mivel a haszonjárművek rengeteg kihasználatlan felülettel rendelkeznek, ezért esetükben kifejezetten hasznos megoldás lehet a napelem, mert így kevesebb hagyományos energiát kell felhasználniuk a működésükhöz. Összességében ez elősegíti a kisebb károsanyag-kibocsátást is.

A német székhelyű cég általában a karosszéria külső részein, a műanyag borításokba ágyazva helyezi el a napelemeket, amelyek napos időben, menet közben képesek áramot termelni a gépjárművek számára. A vállalat eddig olyan cégekkel dolgozott együtt, mint a Scania, vagy müncheni közlekedési vállalat, az MVG.

A svéd járműgyártó esetében egy félpótkocsi valamennyi szabad oldalát ellátták napelemmel, míg az MVG-nél egy, a szóló buszok után csatolható „buszpótkocsit” tettek hasznos energiatermelő eszközzé az oldalára és a tetejére szerelt napelemek segítségével. Igaz, egy autóbuszra jóval kevesebb ilyen eszköz fér, mivel a buszoknál sokkal több üvegfelület van. Fontos megjegyezni ugyanakkor, hogy nem csak a Sono Motors látott ebben a megoldásban fantáziát. Korábban ugyanis Flixbus távolsági buszokat szereltek fel szolárpanelekkel, tavaly pedig a DHL jelentette be, hogy több mint félszáz teherautóra tesznek napelemeket.

A Sono Motors nemcsak a haszonjárműiparban érdekelt, idén elindulhat a cég első napelemes autójának kis szériás sorozatgyártása.