Lassan már nyolc éve annak, hogy a Freightliner bemutatta a SuperTruck nevű koncepció nyerges vontatóját. Az amerikai cég elérkezettnek látta az időt arra, hogy ismét előrukkoljon egy előremutató koncepcióval. Bár az eCascadia néven már egy ideje gyártanak tisztán elektromos csőrösöket, annyit azért ők is látnak, hogy a dízelmotoros járművek még egy darabig velünk maradnak. A SuperTruck II tehát lényegében egy próbálkozás arra, hogyan lehet az aerodinamikai tényezők kimaxolásával még gazdaságosabbá tenni a kamionok üzemanyag-felhasználását.
Nem meglepő módon az újdonság a cég „zászlóshajójára” a Cascadiára épül. Ez egyébként sem nevezhető szögletesnek, vagyis már a szériagyártású változat is meglehetősen áramvonalasnak nevezhető. Ennek ellenére a mérnökök érdemesnek tartották arra, hogy újragondolják egy kicsit a koncepciót. Éppen ezért teljesen új lökhárítót, új oldalsó szoknyákat, valamint teljesen új ajtókat terveztek neki. Mindemellett átgondolták az alváz felfüggesztéseit is. Mivel a tükrök alapvetően 1-1,5 százalékot tesznek hozzá a fogyasztáshoz, éppen ezért a SuperTruck II digitális visszapillantó tükröket (külső kamerákat) kapott.
Az újdonság hajtásáról 13 literes Detroit Diesel gondoskodik, amelyhez 13 fokozatú váltó csatlakozik. A fejlesztők szerint ez blokk is hozzájárul a gazdaságosabb üzemanyag-fogyasztáshoz. És, hogy pontosan mennyi az annyi? A Freightliner szerint a SuperTruck I-eshez képest 5,7 százalékkal sikerült csökkenteni az étvágyát. Ez nemcsak az új erőforrásnak, hanem annak is köszönhető, hogy az aerodinamikai fejlesztések terén legalább 12 százalékkal kisebb lett a Cascadia légellenállása.
A sikeren felbuzdulva szinte biztosra vehető, hogy a Freightliner átülteti a sorozatgyártású változatokba a SuperTruck II-esben felvonultatott fejlesztéseket. Az is igaz ugyanakkor, hogy a cég már dolgozik a dízel utódján. Ha minden igaz, akkor a SuperTruck III-as ár egy hidrogéncellás, elektromos nyerges vontató lesz.