A fejlesztők kipróbálták, mekkora hatótávval rendelkezik a még fejlesztési fázisban lévő 7,5 tonnás hidrogéncellás teherautó, a járművet a Tevva londoni főhadiszállása, valamint az Anglia és Skócia határán fekvő Berwick-on-Tweed között tesztelték. Azért esett a választás erre a településre, mert ez az ország legészakibb részén fekvő városkája.
A próbafutások rámutattak arra, hogy a teherautó 350 mérföldet, vagyis átszámítva 563 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy mindezt egy hatótávnövelőként funkcionáló lítiumion-akkumulátorcsomaggal sikerült elérni. Mindent összevetve pedig körülbelül 620 mérföldet, vagyis több mint ezer kilométert mentek oda-vissza a könnyű teherbírású teherautóval.
A próbafutásokat azonban nemcsak a hatótáv felfedezése tette izgalmassá, hanem az is, hogy minderre a téli zimankóban kerítettek sort, mert volt olyan része a túrának, amikor -10 fokot mutatott a hőmérő higanyszála. A több mint 500 kilométeres hatótáv egyébként megfelel a Tevva várakozásainak, de más dolog ezt kiszámolni, és más valóban el is érni, valós vezetési körülmények között. Érdekesség, hogy a cég honlapján szereplő bemutató szerint a jármű hatótávja eredetileg csak 453 kilométer lenne.
A hidrogéncellás Tevva teherautó 2718 kilogrammos terhelhetőséggel rendelkezik, dobozos felépítményében pedig 15 euroraklap szállítására van lehetőség. Akkumulátorcsomagjának feltöltése 5 órát vesz igénybe, míg a hidrogéntartályainak megtankolásához mindössze 10 percre van szükség. Ha minden jól megy, akkor a modell sorozatgyártása 2023 nyarán elindulhat.