Ha egy egyéb területeken komoly névnek számító cég valami újba kezd, szerencsés, ha rögtön magasra helyezi a lécet. Így született meg az ABT XNH, amely a Volkswagen T 6.1 nyújtott (+40 cm) tengelytávú, 150 lóerős dízelmotorral szerelt kivitelére épül.
Fejlesztésénél maximálisan felhasználták az ABT Multivan-átépítésével szerzett tapasztalatokat. Egyedi hűtőmaszkot, első és hátsó kötényeket, küszöbtoldatot, valamint térképmotívumos matricázást kapott a nagy busz, a fényes fekete, 18 colos keréktárcsákat kifejezetten ide tervezték, az abroncsok Goodyear Eagle F1 típusúak.
A belső tér kialakítását specialistákra bízták. A német Vaning GmbH pedig kitett magáért: válogatott minőségű, finom tapintású, karcálló anyagokat – kompozitokat, illetve természetes fát – használtak fel a felületek burkolására; nagy az újrahasznosított anyagok aránya. A szigetelés természetes gyapjú.
A két első ülés mögött (az utasé hátra forgatható) további három ülőhelyet alakítottak ki, körülöttük dupla indukciós főzőlap, 45 literes hűtőszekrény, mosogató és asztal teremti meg a főzés és az étkezés lehetőségét. Ha szép az idő, a szabadban is főzhetünk, hátul ugyanis egy kihúzható, kompakt gázfőzőt helyeztek el, egy tágas tárolórendszerrel megtámogatva.
Egy 230 V-os és nyolc USB-csatlakozó aljzatot kapunk. Ezeknek a táplálásáról, a LED-es belső világítás és a konyha működtetéséről, és az egyéb elektromos fogyasztók ellátásáról napelemes, Li-ion akkumulátoros rendszer gondoskodik. Ennek kapacitása 1,9 kWh, a maximális teljesítmény 2300 W.
A szolárcellák a felnyitható tetőlemezen kaptak helyet; és mivel az emberek általában kevésbé szeretik a tűző napot, mint a napelemek, az autót kihúzható árnyékolóval szerelik fel.
A sínrendszerre szerelt üléspad ággyá fektethető, a fekvőfelület 200 x 130 centiméter. További két gyerek vagy egy felnőtt elfér a felnyitható tetőlemez alatti 201 x 106 centis matracon.
Az ABT XNH-ből mindössze 500 darabot készítenek, egyenként bruttó 139 ezer euróért.