A Szentpétervár és Moszkva között összeköttetést biztosító M11-es autópályán fogják először kipróbálni a Kamaz önvezető teherautóját – adta hírül a tatárföldi teherautógyártó, amely egészen mostanáig azzal volt elfoglalva, hogy helyettesítse a nyugati komponenseket a K5-ös szériában, amely a Kamaz távolsági nyerges vontatóit foglalja magába. Ez a sorozat olyannyira a jövőt képviselte, hogy 2019-ben egy hibrid változatot is bemutattak belőle.
Az önvezető teherautók gondolata már régóta foglalkoztatja a céget és az előző évtizedben még úgy kalkuláltak, hogy az évtized közepén elindulhat az autonóm irányítású járművek sorozatgyártása. Ahhoz, hogy ez a célkitűzés tartható legyen, szükség van az eredményes, valós körülmények között végzett tesztelésekre. Bár a konkrét dátumot még nem árulták el, annyi bizonyos, hogy az önvezető Kamaz K5-ös tesztjét már elkezdték előkészíteni.
Ennek érdekében ugyanis tavaly decemberben egy KAMAZ-54901, valamint egy KAMAZ-54907 nyerges vontató is végig ment az ominózus útvonalon, hogy a robotpilóta számára digitálisan beszkenneljék a 684 km hosszú útvonalat. Ha minden igaz, akkor márciustól két önvezető Kamaz fog közlekedni a Szentpétervárt az orosz fővárossal összekötő autópályán, hogy kipróbálják, mire képes a valóságban az éveken keresztül fejlesztett önvezető kamion.
A gyártó szerint ezzel párhuzamosan pedig a Kamaz főhadiszállásán folytatják az önvezető áruszállító járművek tesztelését. Ezen járművek pedig várhatóan a Naberezsnije Cselni – Nyizshnekamszk útvonalon próbáznak majd. A tervek szerint ugyanakkor az M11-es autópályán használt kamionokhoz az év harmadik negyedévében még másik három jármű csatlakozik, így a tatárföldi gyártó pontos képet kaphat arról, hogy van-e jövője az önvezető kamionoknak.