Kína a világgazdaság és ebből kifolyólag a logisztikai ellátási lánc egyik fontos szereplője. Az egymilliárd fős lakossággal rendelkező ország számos fontos kikötővel rendelkezik, ahonnan az áruk hajóval teszik meg a célállomáshoz vezető út egy részét. A hatalmas konténerszállító hajók értelemszerűen szoros menetrend szerint közlekednek, ezeket pedig a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban meg kell rakni.
Talán ez lehet az oka annak, hogy Kínában a logisztikai központok között nem ritka, hogy egy-egy teherautót rogyásig, vagy még annál is jobban megraknak. Az alábbi videóban pontosan ilyen teherautókról láthatunk egy kisebbfajta gyűjteményt. Szinte hihetetlen, de síkplatós félpótokra gyakran úgy rakják fel az árukat, hogy azokat semmilyen kisebb védőfal nem óvja meg a leeséstől, vagy sérüléstől. Mindössze egy ponyvát terítenek az árukra, aztán már mehet is a gépjárművezető a dolgára.
A jól megrakott -olykor-olykor mélybölcsős – félpótkocsikat kínai gyártmányú, Foton, illetve JAC márkájú 6×2-es nyerges vontatók húzzák. Ezek, mégha a legerősebb erőforrással is vannak szerelve, akkor sem rendelkeznek 500-700 lóerőnél erősebb motorokkal. Ezek a járművek természetesen nemcsak a kikötőbe közlekednek, hanem gyakran visznek árukat a Kínával szomszédos államokba is. Erre vonatkozóan már szigorú szabályozás van érvényben.
Az ausztrál mintára „szárazföldi vonatokként” (Road Train) nevezett szerelvények hossza nem haladhatja meg a 20 métert. Nem lehetnek magasabbak négy méternél, szélességük pedig maximum 2,55 méter lehet. Az öttengelyes kombinációban 38-43 tonnás össztömegben közlekedhetnek a kamionok Kínából Pakisztán és Kazahsztán irányába, de Oroszországba és Pakisztánba akár 44, illetve 48 tonnás össztömegű kamionok is szállíthatnak árut Ázsia legnagyobb országából hattengelyes szerelvények esetében.