A Ford 2022 nyarán leplezte le elektromos versenyfurgonját, a 2000 lóerős SuperVan 4-est – azért 4, mert korábban is épített már túlmotorizált áruszállítót a cég, először 1971-ben, aztán 1984-ben, majd legutóbb 1994-ben.
Az új generációs elektromos Transit Custom alapjait érintőlegesen felhasználó újkori izompacsirta minden kerekét egy-egy 500 lóerős villanymotor hajtja, amelyeket egy 50 kWh-os, folyadékhűtésű akkumulátor táplál. A fejlett hajtásvezérlésnek köszönhetően a rengeteg erő gond nélkül átvihető az aszfaltra, így a nagyon lapos, nagyon széles furgonnak kevesebb mint kettő másodperc kell ahhoz, hogy elérje a 100 km/óra sebességet.
Egyenes vonalban gyorsulni persze egyszerű, annál nehezebb egy 20 kilométeres, 156 kanyarral tagolt, meredek szerpentinen tempósan felkapaszkodni. A Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC) verseny útvonala ráadásul ezen a húsz kilométeren 2862 métert emelkedik; az átlagos lejtőszög 7,2°.
Jóformán kanyarról kanyarra csökken tehát a levegő oxigéntartalma, ami súlyosan megterheli a belső égésű motorokat – de nem úgy a villanyautók erőforrásait, amelyek ezért előszeretettel látogatják a versenyt. Jelenleg is egy elektromos versenyautó, a Volkswagen I.D. R Pikes Peak tartja a pályacsúcsot. A 7 perc 57,148 másodperces sprintet 2018-ban futotta meg Romain Dumas, aki 2023. június 25-én a Ford SuperVan 4 volánja mögött kap majd esélyt arra, hogy megdöntse öt évvel ezelőtti, saját rekordját.
A Ford számára többé-kevésbé hazai terep a Pikes Peak. Már 1916-ban részt vettek a versenyen, akkor egy Ford T-Modell 23 perc 3 másodperc alatt tette meg a távot, és azóta többször is indultak itt. Legutóbb 2020-ban egy teljesen egyedi építésű, de Ford-motoros jármű érte el az abszolút legjobb időt 9 perc 35,490 másodperccel; ugyanitt egy erősen átépített, 1949-es Ford F1 pickup döntötte meg a dízelek rekordját (11 perc 24,065 mp).