Az extra hosszú kamionok Európában alapvetően Skandináviában őshonosak, de Nyugat-Európában, így például Spanyolországban is lehet velük találkozni. A sort most holland Visser fuvarozó cég folytatja, amely nemrég egy meglehetősen érdekes kamiont villantott.
A több mint 100 éves múltra visszatekintő cég egy vadonatúj DAF XD 410-est helyezett forgalomba, amely két darab félpótot húz magával. A szerelvény így összesen 25 méter hosszú, ami kifejezetten unikálisnak számít ahhoz képest, hogy ezt a modellt alapvetően a regionális áruszállításra tervezték.
A teljes össztömeg így körülbelül 50 tonna, ennyit kell tehát megmozgatnia a fülke alatt dolgozó 450 lóerős, 2100 Nm-res nyomatékot kínáló Paccar MX-11-es dízelmotornak. Ez, az egyébként a 2023-as Év Teherautójának választott modell számtalan konfigurációban megrendelhető, de jelen esetben klasszikus 4×2-es hajtásképletű nyerges vontatóként funkcionál. Így is van azonban annyi hely az alvázon, hogy elférjen rajta egy hálófülke, igaz ez egy „lapos” tetős kivitel, vagyis csak egy ágynak jut hely az ülések mögött.
A gépjárművezető menet közben széles és nagy visszapillantó tükrökön tarthatja szemmel a félpótkocsikat, de mivel ennél a modellnél már széria a Corner View, vagyis a „sarokkamera”, így jobb oldalon jóval szélesebb sávban láthatja a szerelvény környezetét menet közben. Mindez jól jön akkor, ha például körforgalomba ér és kihajtásnál figyelni kell a jobbról érkező biciklisekre, vagy gyalogosokra. Ugyancsak a holtterek eltüntetését szolgálja a jobb oldali utasajtónál, a normál ablaküveg alatt elhelyezett kiegészítő üveg, amely akkor használható ki igazán jól, ha az utasülés ülőtámláját felhajtjuk.
Hollandiában a távolsági fuvarozásban lehetőség van 25,25 méter hosszú kamionok alkalmazására, amelyek maximum 60 tonnásak lehetnek. A közelmúltban ugyanakkor a Seat állított forgalomba 18,75 méternél hosszabb Megalinereket. Persze, még azok is elbújhatnak emögött a közel 35 méter hosszú finn kamion mögött, amelyet a Vähälä Logistics állított forgalomba 2021-ben. Jól látszik tehát, hogy bár még mindig Ausztrália az országúti vonatok földje, de azért Európa is kezd felzárkózni az extra hosszú kamionok terén.