A Scania 25P érdekessége, hogy nemcsak hazánkban, hanem regionális szinten is egyedülállónak számít. A svéd gyártó ugyanis első ízben adott át ilyen járművet a Scania közép-európai régiójában, ami Magyarországot, Szlovákiát és Csehországot foglalja magában.
Az első magyar rendszámos akkumulátoros elektromos Scania egy háromtengelyes tehergépkocsi alvázra épül és nappali fülkével és egy speciális, Thermosol Kft által gyártott hűtődobozos felépítménnyel rendelkezik. Arra tervezték, hogy a szabályozott hőmérsékletű árukat csendben, zéró CO2-kibocsátással (megújuló forrásból származó villamos energiával töltve) és zéró károsanyag-kibocsátással szállítsa a városokban és azok környékén.
A 27 tonnás teherautó 230 kW teljesítményű villanymotorral és kilenc akkumulátorcsomaggal van felszerelve, amelyek névleges kapacitása 300 kWh. Ez lehetővé teszi, hogy a teljesen megrakott hűtődobozos teherautó teljesítse a napi fuvarfeladatokat. A jármű megrendelése előtt a Scania alaposan elemezte az üzemeltető, a Happy Cargo működését, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a teherautó specifikációja megfelel a mindennapi feladatoknak, és a töltési infrastruktúrának.
A jármű mellé a Scania egy teljes körű töltési rendszert is biztosított. Ez egyrészt egy mobil 40 kW-os Kempower töltőből áll, ami képes a teherautó éjszakai töltésére, másrészt egy ChargeEye töltésirányító rendszerből, amely lehetővé teszi az ügyfél számára, hogy távolról irányítsa, és felügyelje a töltési folyamatot, például a depó elektromos hálózatának túlterhelését megakadályozza, vagy a járművet alacsonyabb villamosenergia árak mellett töltse. Az előbb említett megoldások mellett a Scania képes a töltési lehetőségek kielemzését követően egy, megfelelő és bővíthető töltési infrastruktúra megtervezésére és kialakítására.
„A Scaniánál teljes mértékben elkötelezettek vagyunk a tudományosan megalapozott céljaink elérése mellett, mint például, hogy 2025-re 20 %-kal csökkentsük a termékeink használatából származó CO2-kibocsátást. Az elektromos teherautók kulcsfontosságúak ebben a kérdésben, mivel 2025-re a globális értékesítésünk 10 %-át kell kitenniük” – jegyezte meg az átadás kapcsán Mats Gunnarsson, a Scania ügyvezető alelnöke és kereskedelmi igazgatója. Vass András, a Scania Hungaria kelet-magyarországi régió igazgatója pedig elmondta, véleménye szerint ennek a járműnek a sikere is bizonyítja, hogy a jövő elektromos.
Az újdonságot a Happy Cargo fogja üzemeltetni és alapvetően budapesti Aldi áruházak áruellátására használják majd.