A Mercedes-Benz úgy tűnik, aktívan tölti a tavaszt, ugyanis egy sor elektromos teherautót vitt el Finnországba, hogy kipróbálja, mit tudnak a zord hidegben. A felvonultatott modellek között azonban egy álcával ellátott változat is volt, amely felébreszti az ember fantáziáját. A hivatalos sajtóanyag szerint az eActros LongHaul nyerges vontatót kívánták elrejteni ily módon, amelyet 2024-től kezdenek gyártani.
Könnyen lehet, hogy a jövőre esedékes szériagyártást már egy faceliftes kabinnal rendelkező nyerges vontatóval kívánják megvalósítani. A döntés érthető, hiszen a most gyártásban lévő Actrosok még a 2011-es dizájnt kapják. A külső frissítés tehát nemcsak az elektromos, hanem a dízel változatoknál is indokolt lenne.
A jelenleg még álcával közlekedő eActros LongHaullal kapcsolatban annyi biztosan elmondható, hogy digitális visszapillantóval, valamint teljesen áttervezett hűtőráccsal fog rendelkezni. Ha a mérnökök nem akarnak annyira hozzányúlni a formatervhez, akkor várható, hogy a jelenlegi fényszórókat álló lámpatestekre cserélik. De az is elképzelhető, hogy az eActros LongHaul megkapja az Intouro intercity busz fényszóróit.
Az eActros LongHaul tavaly mutatkozott be a hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon. A járműnek akkora sikere volt, hogy el is nyerte a 2023-as Év Innovatív Teherautójának járó díjat. A lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátorokkal rendelkező eActros LongHaul a gyártó szerint 500 kilométert tud majd megtenni egy feltöltéssel.
A Mercedes-Benznél jelenleg az eActros 300 és 400 van sorozatgyártásban. Tavaly pedig ugyancsak Hannoverben bemutatkozott az eActros 300 nyerges vontató változata, amellyel 220 kilométer tehető meg egy szuszra, vagyis egyelőre inkább városi, regionális áruszállítási feladatokra használható. Ennek sorozatgyártása a tervek szerint 2023 második felében indulhat el. A paletta zászlóshajója pedig egyértelműen a még álcával közlekedő eActros LongHaul lehet.