A fejlődő országok nagyvárosaiban rendszerint ugyanazok a problémák jelentkeznek: a túlzsúfolt utakon közlekedő öreg járművek elképesztő mértékben szennyezik a levegőt, az általános szegénység miatt azonban esély sincs ezek lecserélésére.
A brit Helixx által tervezett, négyféle felépítménnyel (dobozos furgon, pick-up, oldalajtó nélküli tuk-tuk és busz) készíthető elektromos minijármű, mint minden hasonló modern, emissziómentes gépkocsi, megfizethetetlen volna a fuvarosok, taxisok számára, ezért a cég nem is értékesítésben, hanem lízingben gondolkodik, méghozzá óradíjalapúban. A cserélhető akkumulátorának köszönhetően minimális korlátozásokkal használható járművet óránként akár negyed dollárért (kb. 90 Ft) bérelhetnék a forgalmazótól a vállalkozók – vélhetően csak akkor, amikor ténylegesen használják azokat, így az állásidőben nem fogyasztja a pénzüket a jármű.
Ennél is ötletesebb a Helixx gyártási koncepciója: egyfajta pop-up üzemben gondolkodnak, amelyet rövid határidőn belül a világ bármely pontján tudnak telepíteni, és amelyet helyi vállalkozók franchise rendszerben tudnak működtetni. A szükséges oktatást, nyersanyagokat és beszállítói kapcsolatokat a Helixx segít leszervezni, így kiszámíthatóan és gyorsan működtethető a gyár.
A Helixx első gyártóközpontját Nagy-Britanniában tesztelték, de hamarosan Szingapúrban, illetve további brit helyszíneken is létesülnek újabb központok. A cég már tárgyalásokat folytat potenciális délkelet-ázsiai partnerekkel, majd jöhet India és Dél-Amerika.