Március 20-a óta már nincs szükség hétköznaponként metrópótló buszokra, ugyanis újra teljes vonalon jár az M3-as metró. Közlekedése azonban továbbra sem a megszokott, mivel hétvégenként továbbra is pótlóbuszok járnak helyette, hétközben pedig két megállót nem érint, de minden emberi számítás szerint májusban minden visszatér a régi kerékvágásba.
Az M3-as metró pótlásával kapcsolatban több érdekességre is rávilágított a BKV Zrt. az MTI-nek eljuttatott, szombati közleményében. Ezek közül a legmeghökkentőbb kétségkívül az, hogy
a metrófelújítás alatti pótlásban részt vevő buszok 22 902 495 kilométert tettek meg utasaikkal.
Ez a távolság azzal egyenlő, mintha az elmúlt mintegy öt és fél évben 571-szer kerülték volna meg a Földet az Egyenlítő mentén az M3-as jelzésű metrópótló buszok. (Egy teljes kör 40 070 kilométernek felel meg.)
Mint ismert, 2017. november 6-án, az északi szakasz lezárásával kezdetét vette az utóbbi évek legnagyobb volumenű, közösségi közlekedést érintő beruházása, a 3-as metróvonal teljeskörű felújítása.
2021 júliusában és augusztusában, összesen négy héten át szinte a teljes metróvonalon pótlóbuszok közlekedtek: ekkor a feladatot ellátó átlagos napi járműszám 73-ról 109-re emelkedett. Naponta átlagosan 154 járművezető ült a volán mögé, hogy a közösségi közlekedést választókat a 17 kilométer hosszú M3-as metróvonal 20 állomásának valamelyikére eljuttassa. Munkatársaik több mint kétmillió munkaórát dolgoztak le.