Februárban még csak formavilágát ismerhettük meg, most viszont részletes műszaki információkat közölt újdonságáról a Stellantis (PSA-Fiat-Chrysler) csoport észak-amerikai haszonjármű-specialistája, a RAM. A számok azzal együtt is lenyűgözők, hogy azok az észak-amerikai szabványok szerint végzett mérések adatait tükrözik: az európai WLTP statisztikák nyilván eltérőek lesznek, feltéve, hogy a cégcsoport úgy dönt: áthozza Európába elektromos platósát.

Brutálisan nagy akkucsomagot kapott ez a villanyautó 1

A pickup bevezetésekor kétféle akkucsomaggal lesz elérhető: a 168 kWh-ás a kisebbik, ez 563 kilométeres hatótávolságot eredményez, ha pedig 805 kilométert is elmennénk egy feltöltéssel, választhatjuk a 229 kWh kapacitású egységet.

Az autó az STLA architektúra létravázas verzióját (STLA Frame) alkalmazza. Ez 800V-os elektromos hálózatot jelent, így 10 perc alatt 177 km-re elegendő energiát vehet magához a jármű, a töltési csúcsteljesítmény 350 kW.

Brutálisan nagy akkucsomagot kapott ez a villanyautó 51

 

A hatalmas akkuról külső fogyasztókat – eszközöket, más villanyautókat vagy komplett háztartásokat – működtethetünk, a platón 7,2 kW-os elektromos csatlakozót találunk (opciós), a különösen tágas, 424 literes első csomagtartóban is van egy 3600W-os konnektor.

Nem csak a töltési teljesítmény nagy ugyanakkor. A hajtáslánc csúcsteljesítmény 654 LE, a legnagyobb forgatónyomaték 840 Nm. Az elektromos pickup álló helyzetből 4,4 mp alatt gyorsul 96 km/órára, vontatni 6350 kilót, szállítani 1225 kilót tud, és ha áradás önti el az utcát, akkor sincs gond: akár 61 centis vízen is átlép az autó.

Brutálisan nagy akkucsomagot kapott ez a villanyautó 52

A hajtásról egyébként két különálló, egyenként 250 kW-os villanymotor egység gondoskodik. Az első tengelyen lévő leolvasható, így ha nem kell a 4×4, hátsókerék-hajtással halad a RAM 1500 REV. A hátsó villanymotorhoz elektronikus differenciálzár rendelhető.

A drabális jármű közegellenállási együtthatója 0,34, ami a műfajban áramvonalasnak számít. Ezt többek között a motortér alsó burkolásával érték el.

Brutálisan nagy akkucsomagot kapott ez a villanyautó 53

Nem sóder szálltására tervezték a Tungsten csúcskivitelt

Mindkét tengelyen adaptív lengéscsillapítókat és öt különböző üzemmódban használható légrugókat találunk. Az erőátvitel szintén különböző választható üzemmódokat (differenciálzár, ereszkedés-szabályozás, takarékos üzem) kínál.

A jármű fejlett önvezető képességekkel is bír, akár a kormány elengedésével is képes haladni, de a vezetőnek a forgalomra kell figyelnie.

Brutálisan nagy akkucsomagot kapott ez a villanyautó 54

A műszerfalról nyitható és csukható a tágas első csomagtartó, illetve zárható a hátsó differenciálmű

A töltő csatlakozó a vezető oldali ajtó előtt található.

Három képernyőt is találunk az utastérben: a vezető előtt 12,3 colos, a középkonzolon 14,5 colos, az első utas előtt (!) pedig 10,25 colos a kijelző. Emellett digitális a visszapillantó tükör, és head-up kijelző is van. A 23 hangszórós csúcskivitelű audiorendszert a Klipsch szállítja.

Brutálisan nagy akkucsomagot kapott ez a villanyautó 55

Az első ülések támlájába is szereltek hangszórókat

Az autóhoz adnak kulcsot, de kulcs nélküli jeladóval, sőt, akár jeladó nélkül, mobiltelefonról is nyitható, indítható a jármű.