Megújul a Ford városi áruszállító/kisbusz párosa. A kompakt Transit Connect alá besoroló Transit Courier leglátványosabb, ám nem feltétlenül legfontosabb újdonsága a tisztán elektromos hajtáslánc, amit 2024 során vezetnek be a szériában.
A Ford Pumával közös padlóra épülő modell 100 kW-os villanymotort kap, regeneratív fékrendszerének vezérlése lehetővé teszi a fékpedál nélküli vezetést. Az akkumulátort 11 kW-os váltóáramú töltőről vagy akár 100 kW-os egyenáramú gyorstöltőről tölthetjük. Utóbbi 10 perc alatt 87 kilométerre elegendő áramot tud átadni, 10-80%-ra nem egészen 30 perc alatt lesz tölthető az autó.
A Ford sajtóközleménye főleg ennek az elektromos verziónak a képességeiről értekezik, ám logikusnak hangzik, hogy az itt megemlített fejlesztések a belső égésű motorral szerelt változatokra is érvényesek.
Ezek szerint a raktér negyedével (+25%) nagyobb kapacitású lesz, és eléri a 2,9 köbmétert. Ehhez nagyobb (de egyelőre nem megadott) hasznos terhelhetőség is társul. Az elektromos modell esetében ez 700 kg, a legnagyobb vontatható tömeg 750 kg.
A hátsó kerékdobok közötti távolság 1220 mm-re nőtt, így a raktérben most először elfér két euroraklap – fotón ennek a felét illusztrálták. A válaszfal kinyitható, így hosszú tárgyak (akár 2,6 méter fölött) is bezárt hátfallal szállíthatók.
A vezetői környezet digitális, a műszeregység és a központi kijelző egyaránt 12 colos. Van online navigáció (a beépített modem minden elektromos verzió esetében alapfelszerelés lesz), okostelefon-integráció, és van tényleges fizikai változtatást jelentő irodacsomag, ami kihajtható íróasztalt és olvasólámpát tartalmaz.
A flottakezelőkre gondolva a távolból leállíthatók a járművek. Szintén hatékony lopásvédelmet jelentenek a gyárból megrendelhető zárcsomagok.
A várakozások szerint az E-Transit Courier rendkívüli karbantartási költségei legalább harmadával alacsonyabbak lesznek a dízel modellénél.