Az egyik legnagyobb logisztikai szolgáltató, a DB Schenker mintegy 100 darab eActros LongHaul vásárlásáról írt alá szándéknyilatkozatot a gyártóval. Mindez jelentős áttörés lehet a Merci számára, a modellt ugyanis csak a jövő évtől tervezik gyártani sorozatban.
Az eActros LongHaul-t 2022-es hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon leplezték le. A nyerges vontató hajtásáról 400 kW folyamatos és 600 kW csúcsteljesítménnyel rendelkező e-tengely gondoskodik, amiben két darab villanymotor található. Az e-tengely a 600 kWh összkapacitású akkumulátor-csomagból nyeri a működéshez szükséges energiát. A lítium vasfoszfát akkumulátorból (LFP) szám szerint három darabot építettek be az alvázba.
Azért döntöttek az LFP technológiájú energiatároló csomagok mellett, mert ezek hosszabb élettartammal és jobb energiasűrűséggel rendelkeznek. Az eActros LongHaul egy feltöltéssel 500 kilométert tud megtenni és egy megawattos gyorstöltéssel mindössze 20 perc alatt tölthetők fel az akkumulátorai 20-ról 80 százalékosra. A nyerges vontató a hideget is jól bírja, erre világítottak rá a finnországi Rovaniemiben végrehajtott próbafutások, amelyek során -25 fokos hidegben tették próbára az eActros LongHaul-t.
Az eActros LongHault hasonlóan strapabírónak szánja a Mercedes-Benz, mint a dízelüzemű változatot. Ez azt jelenti, hogy 10 év alatt legalább 1,2 millió kilométert lehet vele megtenni.
A Mercedes-Benznél jelenleg az eActros 300 és 400 van sorozatgyártásban. Tavaly pedig ugyancsak Hannoverben bemutatkozott az eActros 300 nyerges vontató változata, amellyel 220 kilométer tehető meg egy szuszra, vagyis egyelőre inkább városi, regionális áruszállítási feladatokra használható. Ennek sorozatgyártása a tervek szerint 2023 második felében indulhat el. A paletta zászlóshajója pedig egyértelműen az eActros LongHaul lehet.