„Az Ikarus, Magyarország egyik legismertebb márkája, amely immáron 130 éves múltra tekint vissza, most bemutatott új logójával nemcsak a múlt öröksége előtt tiszteleg, de reagál a piaci és a vizuális trendek változásaira is” – olvasható a cég szerdán kiadott közleményében. Az új logó dinamizmust és megbízhatóságot sugall, ezzel is támogatja az Ikarus intenzív nemzetközi terjeszkedését, és jelzi, hogy az Ikarus újra jelentős szereplő kíván lenni a világ buszgyártásában.
Győztes széria
Miért pont most váltott logót a márka? Ennek az az egyszerű magyarázata, hogy az Ikarus márciusban nyerte meg az Ikarus Egyedi Kft.-vel szemben folytatott, immáron 2017 óta tartó jogi szkanderozását. Azóta számtalan perben kellett bizonyítani, hogy kizárólag a Széles Gábor érdekeltségébe tartozó vállalat jogosult a márkanév és a logó kizárólagos használatára. (Némileg azonban árnyalja a képet, hogy a mátyásföldi Ikarus Ipari Park tulajdonosával még futni kell egy kört, így végül tényleg csak egy gazdasági szereplő használhatja a legendás márkanevet.)
„Büszkék vagyunk erre az ikonikus védjegyre, ennek megfelelően, nagy felelősséggel vágtunk bele az arculatfrissítésbe. A tervezés megkezdése előtt átgondoltuk az Ikarus márkáját. Megfogalmaztuk a vízióját, misszióját, márkaértékeit és az archetípusát, megvizsgáltuk a versenytársak kommunikációját és az iparági vizuális trendek változásait. Célunk, hogy az Ikarus márkájú buszok újra megjelenjenek a hagyományos Ikarus-piacokon, a mai kor igényeinek megfelelő felszereltséggel és látványelemekkel” – hangsúlyozta az ezzel kapcsolatos sajtótájékoztatón Tankó Zoltán, az Ikarus Global Zrt. vezérigazgatója.
Az új logó kialakítása precíz tervezőmunka eredménye. Formavilága a nagy elődre támaszkodik, így építve a márka tradícióira. Megtartja és modernizálja a szárnymotívumot és továbbviszi a korábbi logókban látható bemetszést az “R” betűben. „A márka fő színe hagyományosan a kék, ami a párhuzamos és merőleges formákkal és a választott betűtípusokkal egységben komoly, határozott és precíz érzetet kelt. Ezt a komolyságot lazítja kicsit a szellős struktúra és a másodlagos színek használata, a lila és a zöld megjelenése melegebb és természetesebb asszociációkat hoz elő” – tette hozzá a szakember.
Nem csak a logó változik
Mivel a Zöld Busz Program forrás csapjait tavaly elzárták, ezért az Ikarus úgy számol, hogy az idei évben nem fog tudni buszt eladni idehaza. Ennek ellenére nem dőlnek hátra a cégben, jelenleg is zajlik az Ikarus 120e elektromos busz modell továbbfejlesztése és az ily módon elkészülő, v4-es (negyedik változat) kiadást az őszi Busworldön fogják bemutatni.
„Bár a munkákhoz felhasználjuk a 120e.V3-as járművel szerzett tapasztalatokat, a Busworldön bemutatkozó változat egy teljes egészében újratervezett jármű lesz, amelyet az alváztól kezdve újragondolunk. A modell vázszerkezete teljes egészében megújul, de a homlokfala is frissítésen fog átesni. Változás lesz a főbb méreteit illetően, illetve a belső elrendezése is teljesen más lesz” – hívta fel a figyelmet az újdonsággal kapcsolatban Somorai Krisztián, az Ikarus Electric Zrt. vezérigazgatója.
A cég emellett lépéseket tett arra vonatkozóan, hogy növelje az európai beszállítói hányadot, így könnyen lehet, hogy a jövőben lengyel akkumulátorokkal fog készülni az autóbusz. Szintén fontos előrelépés lehet, hogy a jövőben új vezetéstámogató rendszerekkel szerelhetik fel a 120e-t.
Az Ikarus 120e-re eddig főként Lengyelországból, Németországból, Romániából és meglepő módon Törökországból mutatkozott érdeklődés (az autóbuszt Isztambulban is tesztelték). A német piacon azonban már több ilyen Ikarus 120e fut, és a jelek szerint a néhány darabos tendereken jó esélyekkel indul el az Ikarus Németországban. És nemcsak azért, mert a helyi forgalmazó, a Trasco Bus&Coach meglehetősen aktív, hanem azért is, mert a volt NDK-területen még mindig jól cseng az Ikarus márkanév.