Az Észak-Amerikában UTR-ként ismert konténermozgató nyerges vontatókra gyakorlatilag éjjel-nappal szükség van. Ezek általában olyan kis teljesítményű, de nagy nyomatékú, extrém rövid tengelytávú, ezáltal rendkívül fordulékony járművek, amelyek a konténerrel megrakott vagy üres félpótkocsik mozgatására szolgálnak a kikötő, a vámudvar vagy a logisztikai központ területén belül.
A tolatómozdonyok gumikerekes megfelelőinek tekinthetők ezek a járművek, amelyek jellemzően ultra rövid távolságokat tesznek meg akár 60 tonnás terhükkel, így dízelmotorjuk jóformán soha nem tud optimális üzemi tartományban működni. Mindennél fontosabb volna ezért ezeknek a járműveknek a villamosítása, és pont erre vállalkozott a Toyota azzal a 2019-ben bemutatott konstrukcióval, amelyet UNO (azaz egy) névre kereszteltek. Az elnevezés találó volt, hiszen az üzemanyagcellás UTR a tesztprojekt kezdetén teljességgel egyedülálló konstrukció volt – minden jel arra utal azonban, hogy ez nem sokáig marad így.
A modell nem hasonlít az eddigi Toyota gyártmányokra, de van egy nagyon fontos tulajdonsága. Teljes mértékben lokális emissziómentesen üzemeltethető, azaz nem füstöli tele a kikötőket. Ezt az UNO elnevezésű nyerges vontatót közel három éven keresztül tesztelték, de pályafutása még nem ért véget. A járművet több más társával együtt már átszállították a Toyota Los Angeles-i alkatrészelosztó raktárába, és mostantól ott teljesítenek szolgálatot, teljesen más követelményekkel és körülményekkel szembesülve, mint abban a kikötőben, ahol eddig használták.
Az UNO másodlagos szerepvállalása kulcsfontosságú a modell további fejlesztése szempontjából: a Toyota már dolgozik a jármű második generációján, amely még erősebb, még takarékosabb, még megbízhatóbb lesz, miközben mindent legalább olyan jól csinál majd, mint a dízelüzemű UTR-ek, ám azok környezetszennyező működése nélkül.
Az UNO hajtáslánca leginkább a korábban bemutatott, Toyota komponensekkel ellátott Kenworth T680 üzemanyagcellás nyerges vontatóval áll legközelebbi rokonságban. Azzal egy feltöltéssel 480 kilométer volt megtehető, vagyis valamivel többre volt képest, mint egy akkumulátor-technológiás elektromos teherautó. A hidrogéncellás hajtásláncnak tehát lehet jövője az UTR-nyerges vontatóknál is, kiváltképpen azért, mert ezeknek szinte folyamatosan kell dolgozniuk.
Habár még nincs küszöbön a hidrogéncellás UTR-vontatók sorozatgyártása, annyi már bizonyos, hogy a Toyota az év végén megkezdi annak a hidrogén üzemanyagcellás hajtáslánc-egységnek a sorozatgyártását, amelyekkel nehéz nyerges vontatókat szerelhetnek át emissziómentes üzemre.