Ennek állít emléket az Aeropark legújabb nosztalgiabusza, amelyet eredetileg az idei hatvani Volánbusz Retró-napon mutattak be. A kéttengelyes autóbusz fontos mérföldkő volt a hazai közlekedés történetében. A 24 ezer négyzetméteres Ferihegy 2-es terminál ugyanis 1985. november 1-jén nyílt meg az utasforgalom számára. Kézenfekvő volt tehát egy olyan viszonylatot létesíteni, amely kapcsolatot biztosít a repülőtér és a főváros központja között.
Kényelmes üléseken
Az Ikarus gyár külön erre a célra tervezte és 260.32R típusjelzéssel látta el az elegáns megjelenésű autóbuszokat, amelyek a Ferihegyi repülőtér és az Erzsébet tér között szállították az utasokat és az elsők között hordozták a Volánbusz legendás “hamburger”-emblémáját. Az utasok kényelmes távolsági üléseken foglalhattak helyet sötétített ablakok mögött, a jármű hátuljában elhelyezett nagy méretű csomagtárolóban pedig poggyászaikat is el tudták helyezni.
Nem csak ezért volt ez izgalmas időszak. Ekkor köszöntött be ugyanis a hazai vállalatok életében a modern vizuális kultúra hajnala, így a Volánbusz, Ferihegy 2 Terminál és a Malév arculatának története szervesen összekapcsolódott. „Bár a Ferihegyi repülőtér üzemeltetője, a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI) még járt élen ebben kérdésben, viszont hatalmas lehetőséget teremtett a változtatásra az új ferihegyi terminál 1982 és 1985 közötti tervezése és megépítése” – emelte ki Somogyi Tóth Gábor, az Aeropark ügyvezetője, a 2-es Terminál egykori építész létesítményfelelőse.
A dizájn ügyének élharcosa volt ebben az időben a Pohárnok Mihály által vezetett Ipari Formatervezési Tájékoztató Központ. Missziójuk egyik eleme volt az igény felébresztése az ipari/kereskedelmi szereplőkben, valamint a potenciális megrendelők és a tervezők összehozása. Pohárnok Mihály úgy vélte: példaértékű, nemzetközi színvonalat képviselt a 2-es Terminálhoz tervezett Centrumbusz külső és belső megjelenése, amellyel elindulhatott egy új folyamat a kiemelt magyar közlekedési vállalatok vizuális kultúrájában.
Bővülő Ikarus-flotta az Aeroparknál
„Az Aeroparkot üzemeltető Légiközlekedési Kulturális Központ – a BKV és a Volánbusz mellett – az ország legnagyobb Ikarus nosztalgiabusz-flottáját üzemeltető szervezete, mely egyben a repülőtér történetéhez szorosan kötődő autóbuszok felkutatását, restaurálását és bemutatását is jelenti” – közölte Somogyi-Tóth Dániel, az LKK alapítója. Ebbe a sorba illeszkedik a most elkészült Centrumbusz, amely a tervek szerint nyártól nosztalgia-élményjáratokat fog teljesíteni Budapest belvárosa és a ferihegyi repülőmúzeum között, amely az elmúlt évben rekordszámú, 100 000 látogatót fogadott.