Több ízben is beszámolt róla a Vezess, hogy adott esetben bődületes mennyiségű víz szükséges egy-egy kigyulladt elektromos autó eloltásához. Ennek oka az, hogy bár statisztikai értelemben kisebb valószínűséggel kap lángra, mint egy belső égésű motorral szerelt jármű, a lítium-ion akkumulátor miatt sokkal nagyobb és nehezebben eloltható tűz keletkezik, mégpedig a cellákban lévő energiamennyiség miatt, aminek hatására úgynevezett termikus menekülés megy végbe.

1,85 méteres magassága a legfőbb erénye a tűzoltóautóvá alakított Hiluxnak – főleg a parkolóházakban kamatoztathatja ezt az adottságát.

Kisebb valószínűséggel, de annál jobban kaphatnak lángra az elektromos hajtású járművek akkumulátorai. A Coldcut Cobra pont erre jelent megoldást.
Egy brit vállalat azonban kifejezetten erre a célra alakította át a Toyota Hiluxot: a két-, de még háromtengelyesre bővített változatban is elérhető terepjáró a föld alatti és többszintes parkolóházakban – ahol általában magasságkorlátozás van érvényben – is hatékonyan fékezi meg a lángokat. Kifejezetten előnyös tehát a gyorsbeavatkozó, Hiload-féle Hilux, ha a villanyautó ráadásul egy parkolóházban gyullad ki.
A yorki Prospeed Motorsport által gyártott konstrukció esetében plató helyén kapott helyet a Coldcut Cobra nevű rendszer, ami az akkumulátortűz megfékezésének a kulcsa. Egy tüskével ugyanis behatol az akkumulátorházba, ahová 300 baros nyomáson – ami több mint 100-szor annyi, mint egy autógumié – fecskendez vizet, így 10 perc alatt, mindössze 240 liter víz felhasználásával oltja el a tüzet. Ez amellett, hogy a töredéke az eddig elhangzott, több tízezer literes nagyságrendeknek, a Hilux tartályában ötször ennyi víz fér el.

Az égő villanyautókat pedig sajátos technológiával, hatékonyan, relatíve kevés vízzel oltja el.

Csehországban tesztüzemben már be is vetettek egy hatkerekű Hiluxot.
Jelenleg Csehországban tesztelik a tűzoltóvá avanzsált, mindössze 1850 mm magas Toyotát, egy példány máris a tűzoltóság flottájához tartozik. Bár egyelőre nem derült ki, milyen hajtáslánccal szerelték a különleges Hiluxot, a Prospeed Motorsport rövidesen a piacra is betörne, mind az 5 tonnás össztömegű, négy-, mind pedig a 6,5 tonnás össztömegű, hatkerékhajtású modelljével, akár nagyobb gyártási kapacitásra is felkészülve.
Korábban a Vezess az Audi győri gyárában alaposabban is körbejárta, hogyan oltják el a hétköznapokban a kigyulladt elektromos autókat: