A német Quantron nemrég egészen különleges nyerges vontatót mutatott be. Az újdonság az QHM Aero névre hallgat és valójában az újgenerációs MAN TGX fülkéjét és alvázát használja. Annak érdekében azonban, hogy egy teljesen új modellnek tűnjön, a szakemberek kissé „átmaszkírozták”, így az eredeti MAN DNS-t csak nyomokban lehet felismerni rajta.
A 44 tonnára hitelesített nyerges vontató nem kevesebbet ígér az üzemeltetők számára, mint azt, hogy akár 700 kilométert is meg lehet vele tenni egy feltöltéssel. Ez az akkumulátoros elektromos változatokkal szemben nagy előny. Ráadásul mindezt egy normál félpótkocsival képes megtenni, magyarán nem valamilyen tesztpályán hozták ki belőle ezt az elektromos járművek között igen vonzónak tekinthető értéket.
A járművet 2 db, egyenként 120 kW teljesítményű üzemanyag cellával szerelték fel, amelyet a kanadai Ballard Power szállított. A kifejezetten a távolsági áruszállítás igényeinek megfelelően kifejlesztett nyerges vontató 54 kilogrammnyi hidrogént tud magával cipelni azokban a tartályokban, amelyeket a mellső és a hátsó tengely között helyeztek el. Érdekesség, hogy a járművet akár hatótáv növelővel is fellehet szerelni, ebben az esetben legalább 116 kilogrammnyi hidrogén tankolható bele. Ily módon pedig akár 1500 kilométert is meg tud tenni egy feltöltéssel. Ezeket a példányokat egyelőre csak norvég üzemeltetőknek adják át.
A Quantron nem csak az európai piacon szeretne szerencsét próbálni a hidrogéncellás hajtásláncával. A tervek szerint hamarosan bemutatnak egy észak-amerikai piacra szánt csőrős nyerges vontatót. Így pedig talán az is előfordulhat, hogy a hidrogénnel hajtott nyergesek elterjedése kezdetét veszi a távolsági áruszállításban. A Quantron nemcsak a távolsági áruszállításban kíván jelentős szerepet betölteni, a vállalatnak ugyanis hidrogén hajtású távolsági busza, kukásautója, illetve kisáruszállítója is van.