A két cég együttműködése már több évre nyúlik vissza. Ennek egyik első lépése volt az, amikor Los Angeles egyik kikötőjében tíz darab hidrogéncellás Kenworth T680-as nyerges vontatót helyeztek forgalomba. A projekt annyira sikeres lett, hogy a Toyota megkapta a szükséges minősítést a Kaliforniai Környezetvédelmi Hatóságtól (CARB). Ennek köszönhetően lehetővé válik, hogy a japán cég megkezdje a hidrogéncellás teherautók hajtásláncához nélkülözhetetlen komponensek gyártását az Egyesült Államokban az idei évben.
A legfrissebb bejelentés szerint mindez azt is magával vonja, hogy immáron sorozatgyártásban készülhetnek olyan típusok null emissziós hajtáslánccal, mint például a Kenworth T680, amely az USA ikonikus csőrösei közé tartozik. A modell elődjét, a T600-ast még 1984-ben kezdték el gyártani, a T680-as pedig 2013-ban jelent meg a piacon. Érdekesség, hogy ezt a típust eredetileg háromféle motorral – Paccar MX13, Cummins ISX-12 és ISX-15 – kínálták. 10 év elteltével tehát megérkezhet a hidrogéncellás, elektromos hajtású variáns belőle.
A T680-as mellett a Peterbilt 579-es sorra kerülhet. Az amerikai csőrösök iránt rajongók számára biztosan nem ismeretlen ez a típus, mivel ezt 2012-ben mutatták be a márka „zászlóshajójaként”. Mindkét modellből 2024-ben történhet meg az első hidrogéncellás változatok leszállítása. Igaz, ezek nem az országúti változatok lesznek nagy hálófülkével, hanem ahogy a fenti képen látható, csak nappali kabinnal fognak rendelkezni.
Érdekesség, hogy a Toyotával való együttműködéstől függetlenül már mindkét vállalatnak van elektromos nyerges a kínálatában. A Kenworth esetében a T680E, míg a Peterbiltnél pedig az 579EV nappali fülkés változata, a 220EV disztribúciós teherautó, valamint a kommunális feladatokra szánt 520EV áll az elektromobilitásra nyitott üzemeltetők rendelkezésére.