Az amerikai Kenworth története éppen 100 évvel ezelőtt kezdődött, amikor a Gersix Motor Company utójdaként megalakult az elsősorban távolsági nyerges vontatók és középkategóriás teherautók fejlesztésére szakosodott vállalat. A Washington államban, a Seattle-ben működő kamiongyártó az 500-as szériával alapozta meg a hírnevét, amelyet egészen 1939-ig gyártottak. Ez követően a 900-as széria került reflektorfénybe, amelyet kis módosításokkal egészen a ’60-as évekig gyártottak. Annak utódja, a W900-es csőrös még most is gyártásban van, ami jól bizonyítja, milyen jól kiismerte magát a Kenworth az üzemeltetők, valamint a kamionsofőrök szívéhez vezető utakon.
Hogy mennyire fontos szerepet játszik ez a modell az amerikai gyártó életében, azt jól mutatja, hogy a Kenworth egy speciális kiadást is készített a centenárium alkalmából a W900-asból. Stílusosan ebből mindössze 900 darab készül idén és természetesen mindegyiket egyedi számozással látják el, ami majd később segít eligazodni a gyűjtőnek akkor, ha adott esetben többször gazdát cserélnek ezek a jubileumi járművek. Mi is teszi olyan különlegessé a W900L-t?
Annyi mindenképpen, hogy visszahozza azt az időszakot, amikor még nem sajnálták a krómot a csőrösök külsejéről. Amikor a lökhárító mellett a kipufogócsövek, a lépcsők, de még az egész hűtőmaszk krómból volt. A szögletes motorháztető, az enyhén döntött szélvédő és a sisakszerű tető pedig azok közé a dizájnelemek közé tartozik, amely minden amerikai csőrösért rajongó embert megérint. Annak érdekében, hogy a limitált szériás W900-ast ne lehessen összetéveszteni egy másik változattal, a Kenworth a fülkében szinte mindenhol elrejtette valahová a 100 éves fennállásra utaló logót. Akad belőle a fülke hátulján, illetve a padlón is. A mindent beborító fekete-szürke bőr persze továbbra is őrzi dominanciáját a kabinban.
De nem csak emiatt érezheti igazán jól magát egy sofőr ebben a lélegzetelállítóan gyönyörű csőrösben, hanem azért is, mert az európai nyergesekhez képest elképesztően tágas hálófülkével rendelkezik, amiben az alsó sofőrágy egy mozdulattal kanapévá alakítható. A fekete fényezés, valamint a csőrös oldalán végigfutó csíkok, továbbá a pirosra fényezett alvázkeret pedig egyszerűen teljessé teszi a W900L személyében megjelenő retró érzést. (Az már csak hab a tortán, hogy a Kenworth olyan reklámfilmet készített a 100 éves évforduló alkalmából, hogy mindenkinek párás lesz a szeme egy kicsit, aki régen pontosan az amerikai csőrösök miatt szeretett bele a kamionokba.)
A Kenworth nemcsak a legendás csőrösből, hanem a mai kor kényelmének és elvárásainak még jobban megfelelő T680-aból is készített egy ünnepi kiadást. Ez ezüstmetál színben, orrán tűzpiros logóval és sajnos jóval kevesebb krómmal gördül ki a gyárkapun annak, aki ilyet szeretne inkább hazavinni. Ezt a kiadást tulajdonképpen nem is a külső megjelenés, hanem a belső elegancia teszi különlegessé. A piros sofőrágy, valamint a kabin hátsó falán található fekete és szürke bőrburkolatok remek harmóniát kölcsönöznek a fülkének.