A restomod, azaz az öreg autók esztétikumát modern tartalommal kombináló régi-új járgányok egyre divatosabbak. Ezeken belül is különösen erős az elektromossá átalakított veteránok mezőnye, mivel ezek helyi emissziótól mentesen használhatók, így elvileg örök időkig élvezhetjük vezetésüket.

Így tesz a kaliforniai Kindred Motorworks is, kínálatuk legszebb – és legdrágább – darabja egy első generációs (1967 előtt gyártott) Volkswagen Type 2.

70 milliót kérnek a vénséges kisbuszért 1

Miután a vázszerkezetet megerősítették, és a karosszériát teljesen felújították, állítható rugóstagokkal szerelt, független felfüggesztést és négytárcsás fékrendszert szerelnek alá. A korrózió-védelem és a zajcsillapítás egyaránt nagyságrendekkel javult.

A harmatgyenge motor helyére 299 lóerős villanymotor kerül, amelyet egy 74 kWh kapacitású akkumulátor táplál. A hatótávolság valahol 320 kilométer körül alakul. Az elektromos rendszert eleve úgy tervezték, hogy támogassa a 240V-os hálózatot, azaz Európában is forgalmazhassák.

70 milliót kérnek a vénséges kisbuszért 55

A kormánymű modern fogasléces, szervós egység, az erőátvitel irányváltójába a regeneratív fékerőt szabályozó kapcsolót építettek be.  A lámpák LED-esek.

A belső térben egyedi bőrkárpitozást, fűthető üléseket, modern hárompontos automata biztonsági öveket kapunk. Az autóhoz rengeteg minden rendelhető, az eltolható vászontetőtől a tolatókameráig, az érintőképenyős, okostelefon-integrációs multimédiás rendszertől  a hangulatvilágításig.

70 milliót kérnek a vénséges kisbuszért 56

A képeken látható egyedi túrabusz-kialakítás vélhetően szintén feláras tétel, az állítható asztalka, a bőr sarokkanapé, a kutyaitató tálka és a 180 fokban hátrafordítható utasülés eléggé specifikus igényeket elégít ki.

Másfelől viszont nem volna mégsem baj, ha ezek a különleges opciók mind benne lennének a vételárban, az ugyanis eléggé borsos: 199 ezer dollárnál, azaz 68 millió forintnál indul. A gyártás 2024-ben kezdődik – legalábbis a tervek szerint.