Közösen fejleszt akkumulátoros elektromos hajtásláncot a Suzuki, a Daihatsu és a Toyota, és ezt az emissziómentes rendszert egy kei car méretű áruszállítóba készülnek beépíteni.

Noha a projektet elvileg a múlt hétvégén hivatalosan is bemutatták, az együttműködés egyik résztvevőjének sem sikerült érdemi információt közzétennie arról. Az egyetlen konkrétum, hogy a tervezett modell – amelyet a Daihatsu fog gyártani mindhárom márka számára – mintegy 200 kilométert fog tudni megtenni egy feltöltéssel.

A végső cél mindhárom márkánál – illetve általában a japán autóiparban és szállítmányozási ágazatban – a szénsemlegesség elérése.

A hajtásláncot egy 2021 karácsonyán bemutatott modellbe fogják beépíteni, amit az említett három márkán kívül a Subaru nevén is forgalmaznak, méghozzá áru- és személyszállító kivitelben egyaránt.

Ez lesz az új elektromos Suzuki 1

A Suzukinál Every néven ismert a mikrobusz, és Carryként fut a furgon. A Daihatsunál ugyanez a megosztás Atrai, illetve Hijet Cargo néven, míg a Toyota Pixis Van néven forgalmazza az áruszállítót, de buszt nem készít ugyanebből a típusból.

A jármű nem egészen 3,4 méter hosszú (tengelytávja 245 cm), a szélessége 1475 mm, magassága 1890 mm. Tömege a belső égésű hajtáslánccal (0,66 literes, háromhengeres szívó vagy turbós benzinmotor) valahol 870 és 1020 kilogramm között alakul, kiviteltől és erőátviteltől (ötfokozatú kézi vagy fokozatmentes CVT sebességváltó) függően.