Hivatalosan a június 4-7. között megrendezendő Global Public Transport Summit (GPTS) elnevezésű rendezvényen láthatja először a nagyközönség a német márka újdonságát. A Barcelonában bemutatandó autóbusz az előzetesen megszellőztetett adatok szerint 350 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel és összesen 128 utas szállítására alkalmas.
„Az új eCitaro Fuel Cell zökkenőmentesen veheti át a belsőégésű motorral szerelt városi buszok helyét. Ezzel egy időben ideális kiegészítő lehet azoknak az üzemeltetőknek, amelyeknek már vannak akkumulátor-technológiás elektromos buszaik” – olvasható a Daimler Buses közleményében. A gyártó szerint azért, mert így a hosszabb útvonalakon közlekedő buszoknál nem kell közbe iktatni egy napi töltést.
Az új, üzemanyag-cellás hatótávnövelővel ellátott eCitaro alapvetően az akkumulátor-technológiás modellváltozatra épül és immáron már a harmadik generációs, nagy teljesítményű NMC (lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid) akkumulátorokkal van felvértezve. A beépített üzemanyagcella 60 kW-os teljesítményű, míg az akkumulátorok 392 kWh összkapacitással rendelkeznek.
A Daimler Buses szerint a technológia előnye, hogy a nagy energiafelvétellel járó helyzetekben, így például egy meredek emelkedőn történő felkapaszkodásnál az autóbusznak nem kell az üzemanyagcellákra hagyatkoznia, azok leginkább csak a hatótáv kiegészítésére szolgálnak mégpedig oly módon, hogy a hidrogén fordított elektrolízisével áramot termelnek a hajtáslánc számára.
A bemutatkozás előtt az eCitarot számtalan tartóssági és funkcionális tesztnek vetetté alá. A fő fókuszban az új, a Toyota által fejlesztett üzemanyagcella és a hidrogén rendszer volt. Ennek során azt vizsgálták, hogy teljesítik-e az ENSZ legújabb, ECE R 134-es szabályozás tűzbiztonságra, ütésállóságra, illetve hőmérsékleti behatásokra vonatkozó előírásait. Mindemellett az összes alkatrészt, illetve a tetőn lévő rögzítési elemeket úgynevezett vibrációs teszteknek vették alá. Az új thermomenedzsment rendszert – amely az üzemanyagcellák bemeneti hőjét hasznosítja – kiterjedt laboratóriumi vizsgálatoknak tették ki extrém meleg és hideg környezetben.
Az új eCitaro Fuel Cell a gyártó szerint valamennyi teszten sikeresen megfelelt. Értékesítése a jövő hónaptól indul.