A Blue Bird, az ikonikus amerikai sárga iskolabuszok gyártója új üzemet nyitott az elektromos iskolabuszok iránti növekvő keresletet miatt. Csütörtökön sajtóközleményben jelentették be a 40 000 négyzetméteres új üzemet, amit a Georgia állambeli Fort Valleyben húznak fel. Ezzel a vállalat évi 100-ról 5000-re növeli a villanybusz gyártási kapacitását.
A Blue Bird „Vision” (egy klasszikus „C” típusú, 77 utas befogadására alkalmas busz) és „All American” (84 utas befogadására alkalmas típus ) elektromos változatait az új létesítményben fogják összeszerelni, mindegyik 155 kWh-s akkumulátort kap, amely körülbelül 190 kilométeres hatótávolságot biztosít, és három-nyolc óra alatt feltölthető. Jelenleg már közel 1000 Blue Bird elektromos busz van forgalomban, ami a vállalat teljes termelésének hat százalékát teszi ki.
A gyártó biztosra megy amikor az elektromos iskolabuszok iránti kereslet jelentős növekedésére számít, mivel itt is állami támogatások járnak a villanymotorral szerelt járművek után. Az USA és Kanada iskolai körzetek már megkezdték a hagyományos meghajtású buszflottájuk lecserélését teljesen elektromos meghajtású modellekre, hogy csökkentsék a károsanyag kibocsájátst, megtakarítsák az üzemanyagköltségeket és ezzel is tegyenek valamit a diákok egészségéért.
Az elsöprő keresletre való tekintettel a Biden-kormányzat tavaly majdnem megduplázta a Környezetvédelmi Ügynökség (EPA) által a Tiszta iskolabuszok program keretében nyújtott támogatási pénzalapot, 500 millió dollárról 965 millió dollárra. Az EPA azzal számol, hogy 2032-re az összes gyártott iskolabusz 45 százaléka elektromos meghajtású lesz.
Amíg ez eljön, addig lehet élvezni a Ford 7,3 literes Godzilla elnevezésű 350 lóerős V8-asával szerelt modell hangját: