A gyár korábbi tájékoztatásával ellentétben mégsem közúton próbálták ki az első önvezető Kamaz teherautókat, hanem a Yamalo-Nyenyeckij Autonóm Területen található Vosztochno-Meszojakhszkoje olajmező biztosított helyszínt a különleges tesztfutásoknak. A szóban forgó teherautó még nem az új fülkés variáns, mivel ez még a KAMAZ-43118 típusú sorozatgyártású áruszállítóra vonatkozik, ami a régi, klasszik kabint használja.
A tatárföldi gyártó rögtön két önvezető teherautót tesztelt, amelyek döntően árut szállítottak egy olajmező és a Tazovszkij nevű falu között, egy körülbelül 140 kilométeres távon. A zord, télies időjárási körülmények között közlekedő önvezető teherautók ráadásul olyan útvonalakon haladhattak, ahol a közönséges, hétköznapi áruszállító járművek közlekedése nem megengedett. A Kamaz szerint a járművek az extrém körülmények között is megállták a helyüket, ami többek között a fejlett önvezető rendszernek köszönhető.
A két jármű közötti kommunikáció 3G/4G-s internetes kapcsolat segítségével valósult meg, így a másodikként haladó teherautó mindig le tudta követni az előtte lévő „vezérjármű” viselkedését (gázadás, fékezés, gyorsítás, lassítás). Annak érdekében, hogy az önvezető Kamazok biztonságosan tudjanak közlekedni, a járműveket digitális térképpel, 200 méteres hatótávolsággal rendelkező radarokkal, különféle szenzorokkal, valamint külső kamerákkal szerelték fel.
Az önvezető teherautók alkalmazása sok előnyt rejteget magában az olajmezőkön, mivel az ilyen járművekkel jelentősen csökkenthetők a szállítási idők a Kamaz szerint. További előnyük, hogy minimalizálhatók a figyelmetlenségből vagy a nem megfelelően megválasztott sebességből fakadó közúti balesetek. A Kamaz 2017-18-ban kezdett el kísérletezni, szintén még a régi szériába tartozó teherautókkal, hogy lehetővé tegye az önvezetést. Idén azonban már egy távolsági nyerges vontató közúti tesztelése is felmerült. Az önvezető Kamaz teherautók fejlesztésében nemcsak a gyár szakemberei, hanem egyetemisták és más, független mérnökök is részt vesznek.