Az elsősorban a regionális áruszállítás igényeire kifejlesztett vadonatúj DAF XD széria fontos frissítést kapott. Az „2023-as Év Teherautójának” választott modell immáron a Paccar MX-7-es dízel erőforrásokkal is elérhető. A XD-sorozat eddig az MX-11 blokk 300-450 lóerős motorjaival volt rendelhető.

A mostani döntésnek elsősorban az az egyik legkedvezőbb hozadéka, hogy az MX-7-es dízelmotorok 600 kilogrammal könnyebbek az említett blokkoknál. Vagyis az üzemeltetők ennyivel nagyobb terhelhetőségre tehetnek szert egyes specifikációknál. Vagy szimplán faraghatnak az üzemanyagra fordított kiadásaikon.

Fontos frissítést kapott ez a díjazott teherautó 1

Az új 6.7 literes, hathengeres, Paccar MX-7-es erőforrásokat teljes mértékben újratervezték. A kis tömegű motor rendkívül erős, tömör grafitvas blokkal, öntöttvas hengerfejekkel, új, alacsony súrlódású dugattyúkkal, vadonatúj nagy teljesítményű kompresszorral és új turbófeltöltővel rendelkezik.

Az újdonság négyféle teljesítményszinten – 230 lóerő (167 kW), 260 lóerő (189 kW), 290 lóerő (212 kW) és 310 lóerő (227 kW) – érhető el. A holland gyártó külön kiemelte ezekkel a motorokkal kapcsolatban, hogy „a kiváló üzemanyag-hatékonyság és a vezetői kényelem érdekében a maximális nyomaték már nagyon alacsony motorfordulatszámon is rendelkezésre áll”.

A Paccar MX-7-es erőforrásokhoz nyolcsebességes, teljesen automatikus PowerLine sebességváltó társul szériatartozékként. Opcionálisan pedig az új DAF XD 200 kW csúcsteljesítményű motorfékkel (PX Engine Brake) is megrendelhető.