Az elsősorban a regionális áruszállítás igényeire kifejlesztett vadonatúj DAF XD széria fontos frissítést kapott. Az „2023-as Év Teherautójának” választott modell immáron a Paccar MX-7-es dízel erőforrásokkal is elérhető. A XD-sorozat eddig az MX-11 blokk 300-450 lóerős motorjaival volt rendelhető.
A mostani döntésnek elsősorban az az egyik legkedvezőbb hozadéka, hogy az MX-7-es dízelmotorok 600 kilogrammal könnyebbek az említett blokkoknál. Vagyis az üzemeltetők ennyivel nagyobb terhelhetőségre tehetnek szert egyes specifikációknál. Vagy szimplán faraghatnak az üzemanyagra fordított kiadásaikon.
Az új 6.7 literes, hathengeres, Paccar MX-7-es erőforrásokat teljes mértékben újratervezték. A kis tömegű motor rendkívül erős, tömör grafitvas blokkal, öntöttvas hengerfejekkel, új, alacsony súrlódású dugattyúkkal, vadonatúj nagy teljesítményű kompresszorral és új turbófeltöltővel rendelkezik.
Az újdonság négyféle teljesítményszinten – 230 lóerő (167 kW), 260 lóerő (189 kW), 290 lóerő (212 kW) és 310 lóerő (227 kW) – érhető el. A holland gyártó külön kiemelte ezekkel a motorokkal kapcsolatban, hogy „a kiváló üzemanyag-hatékonyság és a vezetői kényelem érdekében a maximális nyomaték már nagyon alacsony motorfordulatszámon is rendelkezésre áll”.
A Paccar MX-7-es erőforrásokhoz nyolcsebességes, teljesen automatikus PowerLine sebességváltó társul szériatartozékként. Opcionálisan pedig az új DAF XD 200 kW csúcsteljesítményű motorfékkel (PX Engine Brake) is megrendelhető.