A sarkkörön túl is van élet, a zord vidékeken élő embereknek pedig szükségük van tömegközlekedésre. Ezt az igényt elégíti ki a dallamos nevű Ural-427701-75-ös busz, amit nyugodtan nevezhetünk inkább személyszállító gépszörnynek.
Itt nincs akadálymentesített, alacsony padlós kialakítás, az utasoknak viszont jó kilátásuk nyílik a fagyott tundrára a magasból. Az Ural alvázra kompozit anyagból készült, jó hőszigeteléssel ellátott kabin került, aminek nem véletlenül vannak apró ablakai, ezzel is a meleget akarták bent tartani a tervezők.
A szellőző- és fűtésrendszer is továbbfejlesztett, hiszen az ilyen szibériai buszoknak normál esetben a legkisebb probléma nélkül kell működnie még -50 Celsius-fokos hőmérsékleten is.
A technológiát is ezekhez a feltételekhez igazították. A hatkerekűt 310 lóerős turbódízel hajtja, amelynek erejét kilencfokozatú, automata váltó továbbítja mindhárom tengelyre. Mivel azonban a dízelüzemanyag érzékeny az alacsony hőmérsékletre, az üzemanyagrendszer elektromos fűtést kapott.
Az akkumulátor is szigetelt, a beltér pedig 22 ülőhellyel rendelkezik, amelyek mindegyike USB-porttal rendelkezik, valamint vezeték nélküli töltés is elérhető. Hálás extra a hátsó részben kialakított külön WC, amikor -50 Celsius-fokban fúj a jeges szél, akkor sokkal komfortosabb egy ilyen helyen könnyíteni magunkon, mintsem megkeresni a legközelebbi fenyőfát.
A szállító funkció mellett mobil laboratóriumként vagy mobil mentőautóként is tervezik a használatot, az ígéret szerint 2025-re 500 darab is készül majd ebből a csodából, legalábbis az ígéretek szerint.