Úgy tűnik, hogy nem pusztába kiáltott szó volt a Toyota és a Kenworth (valamint a Peterbilt) együttműködése az észak-amerikai utakra szánt csőrösök terén. Kanada egyik legnagyobb élelmiszer- és gyógyszer-kereskedelmi cége, a Loblaw ugyanis öt darab Kenworth T680 FCEV nyerges vontatót rendelt, amit már a Toyota üzemanyagcellás hajtásláncával fognak ellátni.
Mindez fontos mérföldkő az amerikai kamiongyártó számára, mivel a Loblaw komoly karbonlábnyom-csökkentési terveket dédelget. A cégnek már most is van két darab elektromos nyerges vonatója és azt tervezi, hogy az évtized végére teljesen lecseréli a 160 darabos, leginkább nappali fülkés csőrösökből álló flottáját. Az első benyomás tehát különösen fontos lehet ebben az esetben, éppen ezért egyáltalán nem mindegy, hogyan fognak teljesíteni az üzemanyagcellás Kenworth nyerges vontatók.
A T680 FCEV teljes egészében a dízel változatra épül, ami azt jelenti, hogy annak fülkéjét és alvázát használja. Ami a különbségekhez írható, a kabin mögött található szekrény, amiben a hidrogéntartályok kaptak helyet. A második generációs üzemanyagcella-modult pedig az alvázba szerelték be. A háromtengelyes, 6×2-es hajtásképletű nyerges hajtásáról 415 lóerős folyamatos teljesítményre képes, duál motor gondoskodik. A Kenworth szerint az újdonság teljes egészében megfelel a 8-as osztályú besorolásnak és maximum 37,2 tonnás össztömegre van hitelesítve.
A járműbe egy feltöltéssel közel 60 kilogrammnyi hidrogén tankolható és teli tankolt tartályokkal majdnem 725 kilométert tud megtenni a T680 FCEV. Ez pedig azt jelenti, hogy komoly kihívója akadhat a Tesla Semi akkumulátortechnológiás nyergesnek, mivel azzal 500-800 kilométert lehet megtenni egy feltöltéssel. Ugyanakkor míg az akkumulátorok feltöltése órákban mérhető, addig a hidrogén tankolása percekben.
A japán és az amerikai konszern együttműködése nem új keletű. Az első kísérleti Kenworth T680-asokat még 2019-ben mutatták be a világsajtónak. A prototípusok azonban még valamelyest kisebb, 480-500 kilométeres hatótávra voltak képesek. A szériaérett T680 FCEV sorozatgyártása 2025-ben startolhat el.