Önkéntes visszahívást jelentett be nemrég a Tesla a Semi nyerges vontatókra vonatkozóan – adta hírül az Electrek.co portál. Minderre azért van szükség, mert az oldalsó ajtóra vonatkozó figyelmeztető rendszer nem működik megfelelően. A gondok a szoftvernél keresendők, így a Tesla szerint egy szoftverfrissítéssel meg lehet oldani a kérdést. A visszahívás összesen 35 darab november 30. és március 15. között készült nyerges vontatót érint.

Nem ez az első ilyen kényszerű lépés a Tesla Semi esetében, amelynek sorozatgyártása éveket késett és végül csak tavaly startolt el rendesen. Bár év elején már át is vehették az ügyfelek az első megrendelt példányaikat, de márciusban vissza kellett küldeni azokat, mert kiderült, hogy hibás a rögzítőfékmodul.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ez nem a Tesla, hanem a beszállító, vagyis az Intellipark sara volt. Ennek ellenére aligha lehet azt gondolni, hogy a PepsiCónál vagy annak leányvállalatánál, a Frito-Laynél felhőtlenül boldogok lettek volna a hír hallatán. Sőt, a rossz nyelvek szerint igazából a nekik átadott Tesláknak még nem is volt igazán lehetőségük árut szállítani.

A márciusi visszahívásban egyébként közel annyi jármű volt érintett, mint a most bejelentett esetében. Mindez azt mutatja, hogy a Tesla Semi sorozatgyártása még korántsem futott fel arra a szinte, amit korábban vártak vele kapcsolatban. 2022-ben a vállalat még azt kommunikálta, hogy jövőre már 50 ezer nyerges vontatót kíván gyártani évente. Ezt ebben a tempóban biztosan nem fogja elérni, főleg akkor, ha még negyedévente egyszer a visszahívással is kell bajlódnia.

Az észak-amerikai piac ráadásul még közel sem akkora, hogy felszívjon ennyi új elektromos kamiont. Az óvatosabb előrejelzések szerint az évtized közepére 5-9 ezer elektromos teherautót fognak értékesíteni évente. És ezen a mennyiségen ráadásul minden bizonnyal többféle gyártó, így például a BYD, a Peterbilt, a Kenworth, a Freightliner, a Nikola, vagy éppen a Tesla fog osztozni.