Forgalomba állt Hollandiában az első, elektromos, úgynevezett EcoCombi szerelvény, amelyet alapvetően tengeri konténerek szállítására használnak. A DAF CF vontató által húzott kamion az élő példája annak, hogy az elektromos hajtáslánccal ellátott nyergesek már nemcsak a kisebb össztömegekkel képesek megbirkózni. 

A Vlot Logistics által forgalomba állított jármű még a DAF előző generációs hajtásláncával gördült le a gyártósorról. A CF Electric hajtásáról egy 240 kW-os (322 lóerő) csúcsteljesítményt kínáló villanymotor gondoskodik, amely a 350 kWh kapacitású (nettó 315 kWh) akkumulátor csomagból nyeri a működéshez szükséges energiát. A teljesítményre rendesen szüksége is van egy ilyen EcoCombi szerelvénynek, ugyanis legalább három 20 lábas konténert tud szállítani, így egy ilyen kamion hosszúsága eléri a 25,25 métert.

Extra hosszú kamionnal szállítják a konténereket 1

A jármű egy feltöltéssel 200-250 kilométert tud megtenni és amennyiben szükség van rá, akkor a vállalat rotterdami kikötőjében egy nagyteljesítményű, 300 kW-os DC-töltővel alig egy óra leforgása alatt 80 százalékosra tölthetők az akkumulátorai.

A DAF 2018-ban mutatta be a CF elektromos változatát, amely akkoriban még jóval kisebb, 144 kWh összkapacitású lítiumion akkumulátor csomaggal készült. A kezdeti időkben így a modell alig volt képes 100 kilométernél többet megtenni egy feltöltéssel. A holland gyártó két évvel később bemutatta a nagyobb hatótávolságú változatot, amellyel már több mint a dupláját képes megtenni a vontató. Érdekesség, hogy az év elején idehaza is forgalomba helyeztek egy elektromos CF vontatót a MOL jóvoltából.