A hivatalosan engedélyezett 3,5 tonna helyett annak csaknem 44-szeresét: 153,58 tonnát vontatott el 100 méteres távon, és ezzel új elektromos világcsúcsot állított fel egy szériakivitelű Iveco eDaily Nagy-Britanniában.
A 140 kW-os, 400 Nm-es villanymotorral szerelt, hátsókerék-hajtású eDaily hajtásláncvezérlése alapkiépítésben tartalmazza azt a High Power üzemmódot, amely nagyfokú igénybevétel esetén rövid időre extra motorteljesítményt biztosít.
A furgon mögé egy bizarr szerelvényt kötöttek. A sor elején egy 150 tonna teherbírású Iveco X-Way Strator állt, amelynek utánfutójára egy 7 tonna ballaszttal megpakolt, 50 tonnás markolóval álltak fel. Ezt követte egy csordultig megrakodott Iveco X-Way 8×4 billencs, majd leghátulra a rekordkísérletnek helyet biztosító Blackbushe repülőtér saját tűzoltó járműve állt.
Az új rekordhoz 130 tonna is elég lett volna; ez a szerelvény 153,58 tonnát nyomott, amit precíziós tengelymérlegekkel ellenőrzött a Guinness munkatársa.
Az eDailyt és a három vontatandó járművet kifejezetten erre a célra gyártott hevederrel kötötték össze.
A kísérletben Adam Bishop vezette az Ivecót. Bishop ötödik éve mindig dobogón végez a Britain’s Strongest Man (Nagy-Britannia legerősebb embere) versenyen; jelenleg ő a legerősebb a szigetországban. Értelemszerűen ez csak geg volt, az Ivecót egy kákabélű tinédzser is ugyanilyen hatékonyan tudta volna kezelni, bár a kísérlet során Bishop azt mondta, életében olyan erősen még nem taposott semmit, mint amikor padlógázon igyekezett mozgásra bírni az eDailyt.
Az alábbi videóban a kísérletet, valamint az előkészületek részleteit is megtekintheted: