A továbbfejlesztett akkumulátoroknak köszönhetően az elektromos Volvo FL hatótávolsága mostantól akár 450 kilométer, míg az elektromos Volvo FE hatótávolsága akár 275 kilométer is lehet. Az új energiatároló egységek 42%-kal nagyobb energiakapacitást kínálnak, ami azt jelenti, hogy nincs szükség több energiatároló egység használatára a nagyobb hatótáv érdekében.
A Volvo FL 3-6 darab, összesen 280-565 kWh kapacitású akksival készülhet. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy a legnagyobb elérhető hatótáv a maximális számú akkumulátor esetén érvényes, míg mindössze három energiatároló egységgel is meg tud tenni a teherautó legalább 280 kilométert (mellékhajtás használata nélkül). Ennek azért van jelentősége, mert egy akksi nagyjából 500 kilogrammot nyom, tehát nem mindegy a teherbírás szempontjából, hogy mennyi árut tud összesen fuvarozni egy ilyennel valaki.
„Egyes üzemeltetők számára fontosabb a hasznos teherbírás növelése, mint a hatótávolság maximalizálása. Szorosan együttműködünk ügyfeleinkkel a legjobb megoldás kiválasztásában” – Jessica Sandström, a Volvo Trucks Product Management részlegének alelnöke.
A Volvo FE 3-4 darab, összesen 280-375 kWh kapacitású akksicsomaggal rendelhető meg. Érdekesség, hogy maximális akkumulátorszámmal, mellékhajtással együtt számolva legalább 200 kilométer tehető meg vele egy feltöltéssel, vagyis akár szemétszállítási feladatokra is bevethető. Mindkét modell ugyanakkor bevethető disztribúciós (áruterítő), építőipari vagy kommunális jellegű feladatokra. A márka számításai szerint, ha egy Volvo FL vagy Volvo FE dízel teherautót egy átlagos szállítási útvonalon egy zöldáramot használó elektromos változatra cserélnénk, évente körülbelül 30 tonna CO2-től lehetne megkímélni a Földet.
A Volvo Trucks 2019-ben kezdte meg az elektromos teherautó gyártását és forgalmazását az FL és FE személyében. Azóta, a világ több mint negyven országában legalább ötezer elektromos teherautót értékesített. A vállalat célja, hogy az évtized végére a globális eladások több mint fele elektromos legyen.