Az „EV Rally”-nak nevezett esemény Londonból indult, majd Edinburghön és Belfaston keresztül Dublinba kellett befutniuk a részt vevő járműveknek a célba, mindössze öt nap alatt.

Az esemény célja az volt, hogy bemutassák, az elektromos járművek, így az e-teherautók is már teljes mértékben alkalmasak arra, hogy jelentősebb távolságokat tegyenek meg velük. Az EV Rally résztvevői ugyanis közel kétezer kilométert tettek meg útjuk során, természetesen közbeiktatott töltési időkkel.

A DAF LF a holland gyártó közepes teherbírású teherautója, amelynek hajtásáról 260 kW folyamatos, illetve 370 kW csúcsteljesítményű villanymotor gondoskodik, amely a 282 kWh (nettó 252 kWh) kapacitású lítium-vas-foszfát (LPF) akkumulátorcsomagból nyeri a működéshez szükséges energiát. A teherautó egy feltöltéssel 280 kilométert tud megtenni, ami a gyártó szerint jóval több, mint amennyit egy belvárosi áruszállításban részt vevő teherautó a napi fuvarfeladatok során teljesít.

Nyúzópróbára vitték az elektromos DAF teherautót 1

Az LF Electric 5,30 m vagy 5,85 m tengelytávú alvázzal készülhet, járműössztömege 19 tonna, legnagyobb megengedett felépítmény- és rakománysúlya pedig 11,7 tonna, ami a legtöbb áruterítési alkalmazáshoz elegendő. A modell akkumulátorai 6,5 óra alatt 20%-ról 80%-ra, 12 óra alatt pedig 0%-ról 100%-ra tölthetők. A DAF ugyanakkor gyorstöltést is kínál hozzá, de ez 150 kW-os telephelyi töltést jelent, amelynek segítségével az akkumulátorok 20%-ról 80%-osra tölthetők mindössze egy óra alatt.

A DAF LF Electricből egyelőre nincs magyar rendszámú jármű idehaza.