Harmincöt év és több mint negyedmillió autó után új korszakába lép a Volkswagen California. Az új generációs Multivan hosszú verziójára épülő lakóbusz megőrzi elődjei egyik legfontosabb jellegzetességét, a felnyitható tetőt, amely csaknem 2,0 méteresre növeli a belmagasságot.
A hajtásláncok terén ellenben olyasvalamit ígér, amit elődjei nem: plug-in hibridként is elérhető lesz. A Multivan azonos PHEV-egysége 50 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot, 11,6 másodperces 0–100 km/óra gyorsulást és akár 1,7 liter/100 km szabványos üzemanyag-fogyasztást ígér.
Ha lemerült az akkumulátor, nem egészen 500 további kilométert tehetnek meg a Multivan utasai – kérdés, hogy a California a speciális felszereltség és kivitel miatt minden bizonnyal tekintélyesebb saját tömeg mellett tartani tudja-e ezeket az értékeket, illetve, hogy kap-e nagyobb akkumulátort.
A Volkswagen California Concept másik izgalmas újdonsága nem is annyira új, hiszen már 2020-ban létezett hozzá okostelefonos alkalmazás, amely turisztikai útikönyvként, kempinghely-keresőként és felhasználói útmutatóként ismertetőként is szolgált. Ennek az alkalmazásnak egy továbbfejlesztett változata kerül fel az alkalmazásboltokba, legkésőbb a California 2024-es piaci bevezetésekor.
A Volkswagen által közzétett előzetes grafika tanúsága szerint erről az alkalmazásról lesznek vezérelhetők a fedélzeti funkciók, illetve a fedélzeten megjelenik egy táblaszámítógép formájú, bölcsőjéből kiemelhető vezérlőfelület is. Mindez beépített fedélzeti internetes kapcsolatot is feltételez.