A Scania már régóta gyárt ipari felhasználású motorokat, de ez a tény szélesebb körben még kevéssé ismert. Holott a svéd gyártó a legendás V8-as motorjait nemcsak az országúti nyergesekbe, hanem akár hajókba is beépíti, ha kell. Ennek legjobb példája ez az ausztrál Southerly Designs által tervezett és épített hajó, amelyet két darab DI16 076M típusú Scania V8-as blokk hajt.
A két dízelmotor egyenként 900 lóerős teljesítmény leadására képes 2300 percenkénti fordulatszám mellett. És, hogy mire elég mindez? A hajó ennek köszönhetően 24,5 csomó maximális sebességgel tud haladni, az utazósebessége pedig eléri a 18,5 csomót. Mindkét érték 1,5 csomóval az iparági átlag felett van, vagyis meglehetősen jó párosításnak tűnik a griffes gyártó motorjainak párosítása a hajókkal. Az újdonságot alapvetően halászatra fogják használni Ausztrália partjainál. Éppen ezért ezt a hajót 84 darab halkosárral is felszerelték.
A Scania legendás V8-as erőforrásáról először 1969-ben rántották le a leplet. Fejlesztése 1962-ben kezdődött el, de a mérnököknek szükségük volt némi időre ahhoz, hogy strapabíró és erős motort tervezzenek, ami minden szempontból kielégíti az üzemeltetőket. Az első V8-as erőforrás a DS14-es volt, amelyet a Scania LB140-es teherautóba építettek be. A 14 literes blokk 350 lóerős teljesítményt és 1245 Nm nyomatékot kínált, vagyis kifejezetten izmos volt a maga idejében.
Jelenleg a legerősebb V8-as motornak – amit országúti nyergesekbe építenek be – a 16 literes, 770 lóerős, 3700 Nm nyomatékú dízelmotor tekinthető. Érdekessége, hogy nemcsak gázolajjal, hanem hidrogénezett növényi olajjal (HVO) is üzemeltethető.