Az önvezető, kis befogadóképességű minibuszoknak már se szeri, se száma. És bár a legtöbbször startupok fejlesztenek ilyen négykerekű autóbuszokat, ezúttal egy európai konszern, a VDL Groep fogott bele hasonló dologba. A holland cégcsoport többek között olyan óriás cégeket tudhat az égisze alatt, mint például a VDL Bus&Coach, amely már nagy tapasztalattal rendelkezik az e-buszok gyártása és fejlesztése terén.
A VDL Groep azonban nem egyedül vágott bele a projektbe, hanem maga mellé vette a Schaeffler autóipari beszállítót. A prototípus várhatóan a müncheni IAA Mobility szakkiállításon fog bemutatkozni. Hivatalos, közúton történő tesztelésére azonban az évtized közepéig biztosan várni kell.
Az előzetes információk szerint az újdonság 9 üléses lesz, ebből 3 lehajtható. Terhelése egészen pontosan egy tonna lesz, vagyis körülbelül annyi, mint mondjuk egy könnyű teherbírású furgoné. Az 5 méter hosszú, 2,2 méter széles és 2,8 méter magas önvezető minibuszt a szűk belvárosi utakra tervezték. Teljes tömege az akkumulátorok miatt elérheti az 5 tonnát.
Egy feltöltéssel körülbelül 100 kilométert lehet vele megtenni, de már most úgy számolnak vele, hogy közbenső töltés közbeiktatásával akár 350 kilométert is megtehet egy nap. A tervek szerint a végsebessége 70 km/óra is lehet, vagyis ezzel már a városok körüli gyorsforgalmi utakra is ki lehetne merészkedni. Az önvezetéshez szükséges technológiát Mobileye fogja szolgáltatni.
A VDL Groep most úgy számol, hogy a jármű sorozatgyártása 2030-ban indulhat el és azt követően évente körülbelül ezer darab készülne belőle a hollandiai gyártóüzemben.