Nyárra ígérték, de végül néhány nappal ezelőtt mutatták be azt nyerges vontatót, amely a Toyota üzemanyagcellás technológiájával készül. Mint ismeretes a japán gyártó a holland VDL Csoporttal állt össze, hogy olyan járművet fejlesszenek ki, amivel hosszútávon hatékonyan lehet helyettesíteni a dízelüzemű nyergeseket.

Az első prototípusról – amelyen egyébként VDL logó szerepel és az előző generációs DAF CF fülkéjét használja – Brüsszelben rántották le a leplet néhány nappal ezelőtt. Részletes technikai adatokat egyelőre nem tették közzé az újdonságról, amely teljes mértékben olyan, mint amit a korábbi látványtervek sejtetni engedtek. Ha a Toyota korábbi üzemanyagcella moduljaiból indulunk ki, amelyek 60 vagy 80 kW teljesítménnyel rendelkeznek, akkor feltételezhető, hogy a nyergesbe két darab ilyen modult építettek be.

Toyota szív dobog ebben az európai nyergesben 1

Annyi bizonyos, hogy a bemutató nyerges vontatót a Toyota logisztikai partnerei, így a VOS Transport Group, a CEVA, a Groupe CAT  és a Yusen fogja használni. Érdekesség, hogy ennek révén négy nemzetközi útvonalon fog szolgálatot teljesíteni, a kamiont ugyanis a franciaországi Lillébe, a belgiumi Antwerpenbe, a németországi Cologne-be, valamint Amszterdamba és Hollandiába is „elküldik”. Az együttműködés célja, hogy az érintett felek tapasztalatokat szerezzenek a hidrogén hajtással, illetve az üzemanyagcellás nyerges vontatókkal a jövő áruszállításnak megvalósítása érdekében.

Toyota szív dobog ebben az európai nyergesben 2

Az újdonság sorozatgyártása egyelőre még várat magára, először ugyanis egy 5 éves tesztperiódusban azt vizsgálják, hogyan teljesít a környezetbarát teherautó valós, mindennapi körülmények között .