A Ford Cargo 1981 óta készül Törökországban, a jelenlegi generáció pedig már több mint egy évtizede ugyanazzal a megjelenéssel gördül le a gyártósorról. Ennek ellenére a 2011-ben, São Paulóban bemutatott speciális kiadás úgy néz ki, mintha éppen most tolták volna ki egy tuningműhelyből.
A narancssárga alapon fekete csíkokkal díszített nyergest egészen pontosan a Cargo Shelby Mustangra keresztelték, mivel az volt a cél, hogy így tisztelegjenek a Mustangok előtt, amelyet a Ford legendás autóversenyzője és formatervezője, Caroll Shelby tervezett. Ő egyébként olyan modelleket álmodott meg, mint a Cobra, a Mustang GT350 vagy a GT500.
Sem addig, sem azóta nem nagyon volt példa arra, hogy úgy tuningoljanak egy nyerges vontatót, hogy az egy legendás sportkocsit idézzen meg. A Ford Cargo Shelby Mustang ugyan elől nem igazán emlékeztetett a legendás sportkocsira, a hátulja viszont annál inkább. Az alváz körkörös védelmet kapott az acélszoknyák személyében, a hátsó lökhárító helyén pedig olyan fart alakítottak ki, ami teljes mértékben összhangban van a Mustangok hátsó traktusával.
Mindez leginkább a jellegzetes hátsó lámpáknak, a személyautós lökhárítónak, valamint a rozsdamentes acéllal ellátott kipufogócsöveknek köszönhető. Egy Mustangtól elvárható, hogy erős legyen, egy nyerges vontató esetében azonban a megrendelői és a felhasználói igény dönt ebben a kérdésben. A tuningolt nyergesben 416 lóerős Cummins-motor dolgozott, amelyhez egy 12 fokozatú Eaton Fuller váltó csatlakozott. Bár önmagában ez nem tűnik bivalyerősnek, azért fontos megjegyezni, hogy abban az időben a legtöbb Ford Cargóba 320 lóerős dízelmotor került. És az is bőségesen elég volt.
A Ford Cargo Shelby Mustang tehát 12 éve újszerű irányt képviselt a kamiontuning terén, amire talán az öreg Svempa is elégedetten csettintett volna. Ő azonban már jóval korábban, 2007-ben beírta magát a tuningcsillagok könyvébe a Scania T500-asból épített kabrió nyerges vontatójával, amelyhez foghatót azóta sem csinált senki Európában.