A brit HVS (Hydrogen Vehicle Systems) sokat sejtető képet közölt nemrég az építés előtt álló a prototípusáról, az X1.5-ről, amely még külső homlokfali borítás és fényszórók nélkúl mutatta meg magát a nagyvilágnak.
Mit jelent ez a haszonjárműiparnak? Megrengetni egyelőre biztosan nem fogja, annyi azonban bizonyos, hogy ez lehet az Egyesült Királyság első nehézkategóriás hidrogéncellás nyerges vontatója.
Az X1.5 hajtásláncáról egyelőre kevés adatot tettek közzé. Annyi bizonyos, hogy a fejlesztése teljes mértékben házon belül történik. Működés közben mindössze 693 ml vízpárát fog kibocsátani kilométereként, vagyis egyáltalán nem fogja szennyezni a környezetet. A 4×2-hajtásképletű nyergesnél az üzemanyagcellákat a fülke alá, a hidrogéntartályokat, pedig a kabin mögött helyezték el. Az alváz középső traktusában pedig a lítiumion-akkumulátorok találhatók.
Az újdonság hamarosan a vállalat tesztközpontjába kerül, ahol fékpados teszteléseket hajtanak végre. Ha ezeken sikeresen átmegy, akkor a tesztpályán folytatják vele a munkát. A HVS X1.5-tel várhatóan 500 kilométer tehető meg egyetlen feltöltéssel. Fülkéje két fő utazására alkalmas és a jelenlegi iparági trendeknek megfelelően digitális műszerfallal és műszeregységgel rendelkezik.
A brit hidrogéncellás teherautók első fecskéje egyébként nem a HVS volt, hanem egy másik startup, a Tevva mutatkozott be egy közepes teherbírású, Iveco Eurocargo fülkét használó hidrogéncellás-elektromos változattal.