A Renault Trucks még tavaly márciusban jelentette be, hogy teljesen új, városi áruszállításra szánt teherautót fejleszt ki. A francia vállalat azt a célt tűzte ki célul, hogy olyan járművet alkosson, amely minden szempontból megfelel a legújabb kihívásoknak a komfort és a biztonság terén. Éppen ezért kiemelt figyelmet szenteltek a holtterek csökkentésére, valamint arra, hogy kényelmesebb legyen a ki- és beszállás a sofőr számára.

Érdekes módon a padlószint csökkentése nem került terítékre, mert már az előzetes, tavaly közzétett látványterveken is azt volt látható, hogy két lépcső leküzdésével lehet feljutni a járműbe. Holott a versenytársaknak, így például a Mercedesnek, vagy a Volta Trucks-nak vannak alacsony belépésű, városi fülkével ellátott teherautói. Fontos előrelépés azonban, hogy a francia mérnökök a hagyományos kifelé nyíló lengőajtót oldalra nyíló buszajtóra cserélték. Mindemellett a jelenleg futó D Wide szériához képest nagyobb szélvédőket alkalmaztak.

A Renault szerint ilyen lesz a holnap teherautója 1

Nemrég az interneten felbukkantak képek az első kísérleti változatról. Az Oxygen-névre keresztelt projektben a logisztikai szolgáltató, a Geodis is részt vesz, így a társaság első kézből próbálhatja ki a Renault Trucks újdonságát, ami az említett üveg ajtó megoldás mellett olyan fejlesztéseket tartalmaz, mint a digitális visszapillantó tükör, vagy a digitális műszerfal. A holtterek csökkentése érdekében pedig 360 fokos nézetet biztosító kamerarendszerrel is felszerelték a járművet.

A 16 tonnás teljesen elektromos és az akkumulátorok a merev oldalfalakkal rendelkező felépítmény alá került. A francia mérnökök láthatóan odafigyeltek a légellenállás csökkentésére, éppen ezért a fülke és a raktér teteje egyaránt ívelt lett. Ez segíti a teherautót, hogy úgy menjen át a légoszlopon, mint kés a vajon és közben kevesebb energiájába kerüljön.

A Renault Oxygen-t a vállalat blainville-sur-orne-i gyárában szerelték össze, ott ahol már évek óta készülnek elektromos teherautók. Amennyiben beváltja a reményeket, abban az esetben a szériagyártású darabok is az említett üzemben fognak legördülni a gyártósorról. Nem kizárt, hogy a Geodis után több másik logisztikai szolgáltató is kap ebből a típusból egyet-egyet, hogy minél sokrétűbb tapasztalatokra tegyen szert a francia teherautógyártó.