Különleges alkalmat ünnepeltek a Mercedes-Benz háza táján. A stuttgarti márka egyedi teherautók és nyergesek építésével foglalkozó részlegén (CTT) elkészült a 300 000. jármű. Az ünnepi kiadás egy Actros 8×4/4 Full-SLT, amelyet kifejezetten a túlsúlyos rakományok vontatására készítettek fel.

A szóban forgó nyerges eredetileg nem így gördült le a gyártósorról. Ez az Actros ugyanis háromtengelyes változatban készült, majd átkerült a speciális járművek kialakításával foglalkozó üzembe, ahol kapott egy negyedik tengelyt, illetve hajtásképletét úgy alakították át, hogy a négy tengelyből kettő hajtott legyen. Mivel túlsúlyos vagy túlméretes rakományokat vontató nyergeseknél kiemelten fontos a nagy teherbírás, ezért a fülke mögé 8 tonnás tengelyeket építettek be. Mindemellett egy 900 literes üzemanyagtartályt is beszereltek.

Nem akármilyen Actros készült el a Mercinél 1

Az egyedi igények teljesítésével foglalkozó részleg immáron 20 éve működik a Merci berkein belül. Az ott dolgozó csapat szinte minden igényre talál megoldást, legyen szó az alváz off-road terepviszonyokra történő felkészítéséről, a tengelytáv megváltoztatásról, vagy éppen a legénységi fülke építéséről. A CTT a franciaországi Molsheimben működik, amely 100 kilométerre található a wörhi gyártól. Összességében naponta 70 speciális jármű készülhet ezen a részlegen. 

Nem akármilyen Actros készült el a Mercinél 2

A CTT-nél nem csak a dízel nyergesekkel kell foglalkozni. A jövőben egyre nagyobb szerephez jutnak az elektromos teherautók és nyerges vontatók, éppen ezért a részleg már azzal foglalkozik, hogyan tudja ezeket is átalakítani a különféle speciális felhasználási módoknak megfelelően. Egyfajta pilotprojektként jelenleg egy eActros 300-as nyerges vontatót készítenek fel arra, hogy autószállítóként lehessen alkalmazni a mindennapi fuvarfeladatok teljesítése során.