A holland márkával kapcsolatban manapság már inkább a teherautók juthatnak eszünkbe, pedig régen még az Ikarus 415-ösökbe is kerültek DAF-motorok. A vállalat úgy tűnik, hogy ismét hangsúlyosabban kíván jelen lenni ezen a piacon, mert az idei Busworldon is képviseltette magát.

A cég a legújabb fejlesztésű Paccar MX-11-es, valamint az MX-13-as motorcsaládot ajánlja a buszokhoz. Ezeket a 299 és 449 lóerő közötti, valamint 428 és 530 lóerő közötti erőforrásokat az XD, az XF és XG, továbbá az XG+ típusú modellekben is használják. A DAF  szerint ugyanis ebben az évtizedben még a belső égésű motorok lesznek dominánsak a távolsági buszoknál, leginkább azoknál, amelyek komoly igénybevételnek vannak kitéve.

Ezek az erőforrások új befecskendezéssel, új hengerfejjel és motorblokkal készülnek, de a dugattyúk és a hengerperselyek kialakítását is optimalizálták. Üzemeltetői szempontból az egyik legfontosabb előnyük, hogy már alacsony fordulatszám (900 ford/perc) is nagy, 1500 Nm nyomaték érhető el, mindemellett nagy szervizintervallumnál rendelkeznek, mivel évente csak egyszer szorulnak karbantartásra.

A DAF ugyanakkor egy elektromos buszalváz fejlesztésén is dolgozik, amely az XB Electric városi áruterítő platformján alapul. Ennek megfelelően 17,5 colos kerekekkel, lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorokkal rendelkezik. Maximális kapacitású akkumulátorcsomag (282 kWh) telepítése esetén az XB akár 350 kilométert is meg tud tenni egyetlen feltöltéssel.

Fontos megjegyezni, hogy nem számít ördögtől való dolognak teherautó alvázra buszt építeni, 2018-ban az ukrán Etalon kísérletezett valami hasonlóval. A DAF XB elektromos busz alváz elsősorban tehát a kisebb kapacitású buszokat építő karosszálók számára jelenthet alternatívát a jövőben.