A Volvo FMX-et elsősorban az építőipari felhasználásra tervezték, ennek megfelelően ez a típus alkalmas a terepen történő közlekedésre, valamint a nehéz rakományok szállítására. A nappali és a hálófülkével egyaránt elérhető modell 2010 óta van gyártásban a svéd gyártónál. Mivel alapvetően nem tollpárnákat szállítanak vele, ezért az FMX-et fel kellett készíteni a lehető legváratlanabb, legkeményebb kihívásokra.
A Volvo Trucks egy teszt során különféle erőhatásoknak tett ki egy 37 tonna össztömegű, sztenderd kivitelű változatot. Elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogyan bírja az alváz, illetve a sebességváltó a nem várt behatásokat. Ilyen lehet például, amikor egy súlyos követ ejtenek be billencses teknőbe egy markolókanálból. Ezt úgy tesztelték, hogy súlyos követ ejtettek a billencses teknőbe. A két tonna súlyú tömböt először csak fél méterről ejtették rá a teknőre. Ezután ezt a műveletet egy, másfél, 1,8, illetve kétméteres magasságból is végrehajtották. Az FMX a vizsgálatok szerint ezeket még gond nélkül elviselte.
A 3,5 méteres magasságból végrehajtott ejtés azonban már károkat okozott a teherautóban. Bár a mérnökök ugyanúgy kéttonnás betontömbbel kísérleteztek, a váltóház szélén azonban jól látható módon repedés alakult ki. Sőt a váltó is elrepedt. Nem csoda, hiszen számítások szerint az ekkora súllyal és ilyen magasságból történő ejtés hirtelen 214 tonnás megterheléssel egyenértékű. Mindez pusztán fizika. Egy test súlya ugyanis a saját tömegének és gravitációs gyorsulásának a szorzata. Könnyen elképzelhető tehát, mi lett volna, ha mondjuk 5 méter magasból ejtenek le egy kétszer ekkora súllyal rendelkező betontömböt.
Bár a nagyvasak szerelmeseinek nem könnyű végignézni, ahogyan nyüstölnek egy óriási teherautót, ennek ellenére a szakembereknek tisztában kell lenniük, mit bír el a teherautó és mit nem. A teherautó-gyártók természetesen nemcsak ezt vizsgálják, hanem azt is például, hogy mi történik, ha egy személyautó nekihajt egy elektromos teherautó akkumulátorainak.