Október elsejével 17,6 százalékkal korrigálták a magyar útdíjakat. December elsejétől Németország 83 százalékos útdíjkorrekcióra készül, illetve Magyarországon is további 30-40 százalékos emelés várható januártól. Ez a három intézkedés megközelítőleg 10-15 százalékos fuvardíjemelést von majd maga után.

Az elmúlt években a logisztikai szektornak rengeteg problémával kellett megküzdenie. Az SBSCONS szakértője szerint az elmúlt hónapokban már jól látható, hogy elkezdtek a szolgáltatók racionalizálni, mert csökkent a forgalmuk.

A járvány idején a szállítmányozási piac valamennyi meghatározó szereplője két számjegyű növekedést produkálhatott, aminek köszönhetően a szektor ugrásszerűen bővülni tudott. 2022-ben az orosz-ukrán háború hatása azonban már érződött, ugyanakkor a fogyasztás csökkenése még nem érte el a drámai léptéket.

A 2024-es esztendőt szolgáltatói oldalon a költségcsökkentés, racionalizálás és a beruházások esetleges elhalasztása jellemzi majd. Sokat számít, kinek mennyi a tartaléka. Bizonyos társaságok dönthetnek úgy, hogy egyes költségelemeket mégsem építenek be az áraikba, ez azonban jelentős veszteségekkel járhat számukra. Az élelmiszerek, a háztartási gépek és a bútorok is drágulhatnak az áruszállítás költségeinek emelkedése miatt.