Ez a projekt része a Kamaz folyamatos fejlesztésének az autonóm bányászati teherautók területén: az Atlant-49-es 8×4 kerékelrendezéssel rendelkezik, amelyet  külszíni bányákban való munkára terveztek. 

A program körülbelül három évvel ezelőtt kezdődött, a teherautó formaterve, különösen a fülkéje, az 1980-as évekbeli hollywoodi sci-fi-film, a Robocop világát idézi. A kabin immár csak egy elektronikát tároló doboz, nincs benne helye élő személyzetnek, nincs se ajtó, se ablak, de a tető tele van érzékelőkkel, szenzorokkal. 

Ennek a Kamaznak már sofőrre sincs szüksége, melózik magától 1

 

Nagy kérdés, hogy a teherautóról készült állóképek mennyire mutatnak valós fejlesztést, ugyanis az orosz-ukrán háború miatt az országra kivetett szankciók erősen korlátozzák az ipari csúcstechnika beszerzésének lehetőségét, amibe az autonóm közlekedés eszközei is vastagon benne vannak. 

A helyi hírek szerint ez nem jelent problémát, a prototípust a kemerovói szénbányákba küldik valós körülmények közötti tesztelésre. A teszteredmények alapján születik döntés a tömeggyártás beindításának megvalósíthatóságáról. Az autógyártó nem árult el részleteket a műszaki jellemzőkről, de valamiért az a sejtésünk, hogy a közeljövőben nem fogják robot-Kamazok elönteni a világ bányáit.