A Ford Trucks együttműködési megállapodást írt alá az elektromos és hidrogéncellás hajtásrendszereket fejlesztő Quantronnal. A német cég eddig jobbára az MAN TGX nyerges vontató főegységeit felhasználva kínált hidrogéncellás nyerges vontatót, de most úgy néz ki, hogy sikerült egy másik partnert is találni a Ford személyében.
A megállapodás szerint két cég a kanadai Ballarddal közösen hidrogéncellás nyerges vontatót fog fejleszteni. Az újdonságban a Quantron saját fejlesztésű e-tengelyét, akkumulátor-csomagját, energiamenedzsment rendszerék fogják alkalmazni. Az üzemanyagcellák pedig a kanadai Ballard Powertől fognak érkezni. A Quantron még egy aerodinamikai csomagot is kínál az F-Maxhoz annak érdekében, hogy az energia-felhasználása a lehető legkedvezőbb legyen.
A Ford Trucks döntése meglehetősen észszerűnek tűnik annak fényében, hogy a Quantron nem egy olyan cég, amelyik éppen most bontogatja a szárnyait. A társaság eddig már több mint 200 hidrogéncellás járművet értékesített. Mindemellett kiváló partner lehet az egyik legnagyobb európai hidrogéncellás piac, Németország meghódításában. Ott ugyanis már több mint 90 hidrogén töltőállomás üzemel.
A Ford F-Max immáron 5 éve érhető el Európában, illetve Magyarországon. Az újdonságról 2018-ban, a hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon rántották le a leplet. A modell annyira lenyűgözte a szakmai zsűrit, hogy még azon a kiállításon megválasztották a 2019-es Év Teherautójának. A modell jelenleg egyféle kabinnal és egyféle erőforrással (12.7 literes 500 lóerős Ford Ecotorq) készül, amelyhez egy Traxon automataváltó csatlakozik. A nyerges vontató immáron a kínai piacon is elérhető JMC Weilong HV5 néven.
A Ford Trucks szerint az, hogy most az üzemanyagcellás változaton dolgoznak, nem jelenti azt, hogy letérnének a korábban kijelölt, akkumulátor-technológiás irányról. Az első prototípus bemutatásának tervezett idejét egyelőre nem tették közzé.