A DAF tartogat még némi újdonságot az idei évre. A holland gyártó a franciaországi Lyonban megrendezendő Solutrans kiállításon mutatja be az XB-t, amely a korábbi LF utódjának tekinthető. A kifejezetten városi áruterítésre fejlesztett, közepes teherbírású modell lényegében szolid faceliftet kapott, de a frissítés nemcsak a külsőt, hanem a belsőt, illetve a hajtásláncot is érintette.
A fülkén az egyik leglényegesebb változtatás, hogy a hűtőmaszk egy vastagabb keretet kapott, amelyet vékonyabb, ezüstszínű lamellák kereszteznek, sportosabbá és vagányabbá téve ezáltal a modellt. Az LF korábbi kedves, barátságos fizimiskája immáron a múlté. Ahogyan a bumszli visszapillantók is, mert a teherautó vékonyabb és esztétikusabb elemeket kapott. A holttér csökkentéséért az XB is megrendelhető a „járdára néző ablakkal”, ami az utasoldali ajtóban, a normál oldalüveg alatt, a lemezelésben található.
Bár külsőre nem igazán észrevehető, de lényeges változás még, hogy a felépítményezők munkájának megkönnyítése érdekében az XB új, rácsszerkezetű alvázzal rendelkezik. Újdonságnak számít az előre meghatározott alvázelrendezések bevezetése, áthelyezett üzemanyagtartályokkal, kipufogórendszerekkel, akkumulátorokkal és légtartályokkal, amelyeket kifejezetten az úttakarítók és billenőplatós tehergépkocsik számára terveztek.
Az ülések immár ugyanazzal a puha szövésű kárpitozással készülnek , mint a márka új hullámos XD, XF, XG és XG+ modelljei. A felszereltség terén is fejlődött a modell, megkapta az új multikormányt, valamint a 12 colos, színes kijelzővel ellátott digitális műszeregységet.
Az új DAF XB 4,5 literes, 4 hengeres és 6,7 literes, 6 hengeres motorral gördül le a gyártósorról 124 kW (170 LE) és 227 kW (310 LE) közötti teljesítménnyel, mindkettő a Paccar PX sorozatából való. Mindkét motor alkalmas hidrogénezett növényi olaj, vagyis a HVO használatára, ami akár 90 százalékkal csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátást. Érdekesség, hogy a Solutrans kiállításon nem belső égésű motorral szerelt, hanem egy villanymotoros változat mutatkozik be.
Az XB Electric elektromos motorja 120 vagy 190 kW névleges teljesítményű lehet és 2600 vagy 3500 Nm-es csúcsnyomatékot ad le. A villanymotor a kobalt- és magnéziummentes lítium-ferrofoszfát (LFP) akkumulátorból nyeri a működéshez szükséges energiát, amely 141-282 kWh kapacitásban érhető el ennél a modellnél. Egy feltöltéssel maximum 350 kilométer tehető meg az új XB Electrickel.
Nem ez lesz a DAF egyetlen elektromos meglepetése, ugyanis az eindhoveni székhelyű gyártó az XD elektromos változatáról is lerántja a leplet.
A vadonatúj XB 12, 16, illetve 19 tonnás változatban érhető el. Az üzemeltetők nem csak városi, hanem akár építőipari felhasználásra szánt változatot választhatnak belőle. Az XBC elnevezést viselő variáns 19 tonnás alvázzal rendelkezik, és nagy, 255 milliméteres hasmagasság, 25 fokos terepszög jellemzi, a motortér védelmére acél első hűtőlemezt és masszív, lávaszürke acél lökhárítót is kap.