A Renault Masterből 1980-as bemutatkozása óta több mint hárommillió darabot adtak el. Az észak-franciaországi Batilly-ben készülő könnyű teherbírású haszonjármű eddig három generációt élt meg és a világ több mint 50 országában forgalmazzák. A francia gyártó a legújabb, negyedik generációs változattól azt várja, hogy folytassa az előd által megkezdett utat.
A külső megjelenést illetően a Master fontos frissítéseken esett át, amelynek köszönhetően a homlokfelületi és a közegellenállási együtthatója (Sxc) 20 százalékkal alacsonyabb lett. Mindezt úgy érték el, hogy rövidebb motorháztetőt, nagyobb dőlésszögű szélvédőt, áramvonalasabb tetőkialakítást, illetve több légbeömlőt alkalmaztak. A modell teljesen új, C betűt formázó LED-technológiás fényszórókat, valamint függőleges lamellákkal ellátott hűtőmaszkot kapott. A jövendőbeli vásárlók 7 alapszín és 300-féle színárnyalat közül választhatnak a karosszériát illetően.
A vadonatúj Masterrel az volt a célunk, hogy olyan közel kerüljünk az ideális furgonhoz, amennyire csak lehetséges” – jegyezte meg az új Masterrel kapcsolatban Hélène Carvalho, az új Master fejlesztésért felelős projekt vezetője.
Az új Masterben az iparági trendeknek megfelelően a kormánykerék mögött lévő műszeregység teljesen digitális , a multimédia- és infotainment-rendszer kezelésére szolgáló színes kijelző pedig a megszokott helyen, a kormánykeréktől jobbra kapott helyet. A szakemberek vélhetően rengeteg funkciót integráltak a digitális interfészbe, mivel feltűnően kevés a fizikai kapcsoló a műszerfalon.
A szakemberek teljesen újragondolták a tárolórekeszeket is, és mintegy 25 százalékkal nőtt a kapacitásuk, összesen 135 liternyi tárolórekesz áll rendelkezésre az új Master fedélzetén. Szerencsére megtartottak praktikus megoldásokat, mint, hogy a középső ülés háttámlájának lehajtásával egy kisebb asztalkát varázsolhat magának a sofőr. A vezetői környezetben pedig karnyújtásnyira több USB-C töltőpont is elérhető, így könnyedén megoldható az elektronikai eszközök töltése.
Az új Master úgynevezett „multi-energy” platformra épül, ami lehetővé teszi, hogy egyszerre háromféle hajtáslánccal készüljön. A belső égésű motorok terén négyféle – 105, 130, 150 és 170 lóerős – dízel erőforrás található. Ezek manuális vagy kilencsebességes, automata váltóval társíthatók. A teljesen elektromos változatok 130 (96 kW) és 142 (105 kW) lóerős villanymotorokkal rendelkeznek, amelyek 40 kWh, illetve a 87 kWh kapacitású akkumulátor-csomagból nyerik a működéshez szükséges energiát. A kisebbel 180, a nagyobbal 410 kilométer tehető meg egy feltöltéssel a WLTP-ciklus szerint.
Az elektromos változat kétféle töltővel érhető el: a 22 kW-os otthoni töltővel 4 óra alatt tölthetők fel az akkumulátorok 10 százalékosról 100 százalékosra. Utcai töltésre pedig 130 kW-os DC-töltő szolgál, amivel körülbelül egy óra alatt végezhető el ez a művelet. Érdekesség, hogy az új Master ugyan alkalmas még a hidrogéncellás hajtásrendszer fogadására is, de ezzel kapcsolatban a Renault nem tett közzé adatokat.
A modell nemcsak a hajtás, hanem a vezetésbiztonsági rendszerek terén is előre lépett. Az új Master 20-féle vezetéstámogató rendszerrel, többek között automatikus vészfékkel, illetve vontatmányasszisztenssel készül. Az 1625 kilogrammos maximális teherbírása mellett 2,5 vontatási kapacitással büszkélkedhet. A leendő üzemeltetők legalább 20-féle változat közül választhatnak egészen 11 köbméterestől a 22 köbméteres raktérrel rendelkező változatig.
Az új Renault Master forgalmazása várhatóan 2024 tavaszán indul.